torsdag 19 mars 2009

Såja!!

Back on track efter en härlig vinst igår! Sista perioden var dock lite väl spännade för min smak och det går alldeles utmärkt om Taif avgör tidigare för min del. 3400 på läktaren, plus säkert ett par hundra till som inte kom med i statistiken.... för så mycket folk har då inte jag sett i Templet i år. Kul att Blomman börjar sätta dit puckarna, karln har ju bra löd i bössan men använder det på tok för sällan. Även Lövdahl som varit sparsam med målskyttet får hänga dit en och det kan vara viktigt för framtiden. Matchens behållning målmässigt är ändå Lokets 4-2 mål, man ser redan när han får pucken och lägger den på backhand att det kommer bli mål precis som flera gånger innan. Underbar känsla!!!!
Trångt och varmt på läktaren precis som det ska vara i kvalet och hade detta varit en fredags match hade man nog rivit läktaren.. Nu är vi med igen i racet och på söndag luggar vi Huddinge av bara farten, nu kör vi!

På fotbollsträningen idag sparkade en kille ned en annan rätt ordentligt, det ska nämnas att båda pojkarna är av utländsk härkomst. Bägges föräldrar var på plats och farsan till sonen som blev nedsparkad blev skogstokig och började skälla på morsan till den andra killen. En högljud ordväxling på ett språk jag inte kan bröt ut och mamman gestikulerade vilt allt medan farsan skrek. Där stod jag i mitten, fattade inte ett ord och med 11 andra vettskrämda 7 åringar som undrade vad det var frågan om. Jag borde ha bättre betalt....

Funderar på att låta bli festandet denna helgen. Fan man får ju inget gjort när man är bakis halva dagen och nu när solen sticker till får man passa på att ta ett ryck.
Nästa helg är det först fredagsmatch och på lördagen är det "Hela Ronneby svänger", en lokal företeelse då varenda pub och uteställe har livemusik långt in på småtimmarna. Förutom det har jag inte kommit över förra helgens möte med groggskåningen, det var verkligen det sjukaste jag sett.

Trodde vi var ute i god tid igår när vi var på plats i Tingsryd redan tjugo över sex men jag kom inte längre upp än fyra rader på läktaren. Känns i ryggen efter att ha stått precis still i tre timmar, men det var det värt.

Klart roligast igår var när Blomman visslade med när Gröna Brigaden skrek "Nybrotattare" efter den fula tacklingen i slutet. Den killen har glimten i ögat!

Inga kommentarer: