tisdag 17 mars 2009

Hjärta!!

En massa av den varan lär nog krävas för att besegra Nybro imorgon i ännu en sjukt viktig match. Efter förlusten i söndags finns inte utrymme för ännu en och vinst är nog i det närmaste ett måste om drömmen ska leva vidare. Mycket folk verkar det bli, bokade själv nyss 4 biljetter för att vara på den säkra sidan och det blir tidigare avfärd än vanligt från Blekinge. Vinner vi då? Själv har jag inte sett en match med Nybro sen träningsmatcherna så jag har inte en aning vad som väntar men efter två inledande vinster för gästerna så är säkert självförtroendet på topp. Dessutom pratas det om 3-4 bussar och en hel del bilar från Nybro så det blir kamp även på läktaren. Tror ändå man har bra chans till vinst, hemma i Templet är det fullt blås som gäller och kan man bara få första målet så blir det plattan i mattan precis som vi vant oss att se. Ända in i kaklet nu boys!!!

I lördags var det stort kalas som sagt, god mat och dryck förstås men inte trodde jag att jag skulle få träffa världsmästaren i groggdrickning här i Ronneby. En skånsk storbonde på sisådär 130kg är tydligen kusin med födelsedagsbarnet. Precis som vi andra tog han det lite lugnt och fint i början men allt eftersom kvällen gick höjdes volymen vid grannbordet, man gjorde som vanligt sitt bästa för att hänga med men insåg snabbt att jag hamnar på akuten om jag inte lugnar mig.... För maken till groggar har då inte jag sett, 15-20 cl sprit en isbit och en skvätt Seven up var tydligen receptet. Groggarna rann ner i en strid ström och han släppte knappt glaset med sina dasslock till nävar på hela kvällen, man satt lite och väntade på att släggan skulle falla men han och grannen drack så brännvinet tog slut och födelsedagsbarnet fick gå hem och hämta mer... Själv blev jag så fascinerad av detta så det gick ut över mitt eget drickande, man var ju tvungen att se teatern så min egen kväll slutade faktiskt precis på rätt nivå. Skåningen raglade hem framåt halv två och mumlade nåt om nattamat. Kan de ha varit en halv älg och en balja rotmos måntro??

Arsenal spelar kvartsfinal i Fa cupen just nu mot Hull. Äntligen har man jagat ikapp Villa i ligan och är uppe på den eftertraktade fjärdeplatsen som ger en plats i Champions Leauge. Spelet kommer mer och mer vilket visat sig de senaste matcherna och sist var det Blackburn som fick pisk med 4-0. Eduardo och Walcott är tillbaka i laget samtidigt som Arshavin växer in i sin roll, kan man nu knipa Fa cupbucklan också får ändå säsongen ses som godkänd.

3 åringen gapar som ett skållat troll just nu eftersom han inte hittar sin favoritkudde här hemma. Att nåt så litet kan låta så mycket är ju faktiskt fantastiskt måste jag säga. 7 åringen skrattar givetvis lite hånfullt och säger: -Den är försvunnen för alltid! Man kan nästan se när hjärtat brister på den lille krabaten, jag får väl gå och hjälpa honom.... Gokväll!

Inga kommentarer: