fredag 13 mars 2009

Dagen D

Jaha gott folk, ikväll vill det till att ni smörjer strupen ordentligt så att det kan bli ett sjuhelvetes drag på läktaren. Känns som om det är sjukt viktigt att vinna denna matchen om vi ska vara med i racet om Allsvenskan. Hemmamatcherna bör vinnas och kan man ta några skalper på bortais också så får vi fira i april...
Hoppas alla kan klämma ihop sig på läktaren och göra säsongens bästa insats sångmässigt så att grabbarna lyfter lite till. Knappt 7 timmar till nedsläpp och trots att man legat magsjuk sedan igår p.g.a en dålig kebab får man ta en liten dragnagel för de grönvita så "Skål för Tingsryd" kan skanderas!
Tror på vinst men skiter i att tippa nåt resultat, nu är det bara tre poäng som räknas!!

Ja som sagt så hade nog killen på favoritkebaben en dålig dag i tisdags för maken till magont har jag inte haft sen jag hade magkatarr på Sweden Rock i fjol. Så nu är det ProViva, Imodium och sparsamt med mat som gäller om jag inte ska gå miste om groggbuffén imorgon...

Arsenal orkar till slut ta sig vidare efter straffar, viktigt!! Inte för jag tror att det räcker hela vägen men allt kan hända och nu börjar man ju få tillbaka lite spelare också så lite ljusare är det allt. Hoppet är det sista som överger en..

7 åringen vaknade med ett minst sagt dåligt humör klockan 0.57 inatt. Ibland kommer han ner till oss om nätterna och lägger sig i vår säng, helst då bredvid modern. Nu var det ju bara så att eftersom pappa varit sjuk ville han inte ligga bredvid honom och bredvid morsan låg redan 3 åringen och fläkte ut sig. Så när jag vaknar till mitt i natten ser jag 7 åringen sitta och slå lillbrorsan i huvudet med en kudde och skrika: Jag ska ligga där!!! 3 åringen skrek förstås som en stucken gris och den trötta mamman som skulle medla fick också till slut ett bryt allt medans 7 åringen skriker : Va orättvist!!! 300 gånger. Det hela slutade med att bröderna och morsan sov i 7 åringens 90 säng resten av natten, bekvämt...

LG har tydligen fått en liten förkärlek till Taif och ska sända kvällens match också. Men vem kan klandra honom, alla ni vet ju att har man nån gång satt sin fot i Templet är man fast.

Salo till Oskarshamn, är det bara jag som inte kan ta den killen på allvar som tränare???

Inga kommentarer: