tisdag 31 mars 2009

Hmm....

Idag gick man på nästa nit i hemmafixarcirkusen. Fick ett ryck nu när trappan var klar att jag skulle lägga de där plattorna ute som det tjatats om ett tag. Den gamla gången in bestod av betong men det brukar inte vara några problem med det, ofta är det bara en "kaka" på typ fem cm med lite sten under. Så var inte fallet hos mig...
Tog med slägga och spett hem från jobbet i tron om att en timme eller två skulle lätt räcka för att slå bort betongen. Efter 2 timmar gav jag upp, då hade jag slagit bort första lagret på 5 centimeter men fann till min förvåning 20!! centimeter betong till... 3 åringen gapskrattade när jag svor mina ramsor och inflikade hela tiden :-Man får inte svära pappa!
Imorgon blir det grävmaskinen, nu ska skiten bort!

Härligt värmande vårsol har smekt min rygg hela dagen idag, mycket uppskattat! Äntligen kan man slänga av sig långkalsongerna, vinterjackan och kängorna. Sedär redan ett par kilo lättare.

Om det är någon som missat det så ska jag förtydliga det: Jag hatar KHK, jag hatar allt som har med föreningen att göra, jag hatar deras spelare, jag hatar deras supportrar, ja kort sagt jag hatar allt som ni står för.

Snart dags att gå på gräs med fotbollslaget, nya dobbardojor måste införskaffas. Ungarna tjatar redan om när vi ska börja ute och det är klart med dagar som idag spritter det väl lite extra i benen kan jag tro.

Skattebeskedet kom igår och vi får väl ge det tummen upp. Undrar vad man ska köpa för roligt för pengarna, eller just det... Jag måste ju sätta in en braskamin, göra ett badrum i källaren, byta källardörr, tilläggsisolera, byta tak o hängrännor... Så var det med en pengen, Fan..

Inga kommentarer: