tisdag 3 mars 2009

???

Vad är det som händer? Först får man läsa att Taif ska möta Nyköping, en helt ok lottning enligt mig. Sedan får man reda på att lottningen gått fel till och nu skall ändras. En viss ordförande i en annan klubb har gått i taket och gråter som ett barn som just tappat glassen i sandlådan. Örebrosupportrarna som skulle blivit trehundra man till Enköping blev hyfsat besvikna när man fick se att resan istället skulle gå till Piteå. Vilken cirkus, lottningen är borttagen från swehockeys hemsida iallafall så vi får väl se vad som händer.

Nej, trappan är inte klar....

Ibland tror jag ta mig fasen att 7 åringen är besatt eller nåt. Ända sen han fyllde 7 år har en liten belsebub suttit på hans axel och viskat små illmariga hyss han kan hitta på. Idag till exempel var vi hos barnens gammelfarmor som är 94 år... man kan ju tycka att om man ska hälsa på en 94 åring borde till och med ungarna fatta att det inte är läge att få ett utbrott. Allt gick bra ett tag, ända tills det var dags att byta kanal på tvn, då hände det nåt..typ... Ett gallskrik och sedan ett par snabba sparkar och ett par rejäla knytnävar placerades snabbt på far som lyckligtvis parerade. Efter ett par minuters konstant falsettskrik insåg till slut sonen att det inte var nån mening att tjata och gav sig då istället på lillebror som inte parerar lika snabbt och fick ta emot ett par rejäla smällar. Då tände morsan till men 7 åringen gav även henne en omgång och avslutade hela utdelningen med ett: Jag ska spela Playstation när jag kommer hem!!!
När jag då förklarade att det var Playstationförbud tills han blivit normal och bett om ursäkt kom nästa falsettskrik. Denna gången varade det hela vägen hem, och ända fram till nyss har han hållit låda. Det tar på nerverna att vara förälder....

Bussresa till Nyköping om det nu blir det. Trevligt, trevligt! Stänkare någon????

Arsenal leder med 3-1 borta mot W.B.A jag tror inte mina ögon... Ska man missa fjärdeplatsen verkligen? Trodde faktiskt inte det skulle vara möjligt när säsongen började.

Troja åker ut mot Lakers och man kan inte sluta spekulera i vad som hänt om inte Sandström klantat sig i lördags... Tror ni killen har nån ångest???
För övrigt hörde jag på omvägar att Mattias Persson var klar för Malmö nästa säsong.
Hur mycket sanning det är i det vet jag inte men ologiskt skulle det inte vara.

Ännu inget nytt på swehockey..

Inga kommentarer: