måndag 2 mars 2009

Det drar ihop sig ...

..som flickan sa. Skåre skickar ut KHK, Nyköping ger Borlänge respass och Piteå är också klara. Lottning imorgon och det ska bli grymt spännande att se vart Taif reser på lördag. EN HEL VECKA till nästa hemma match, dryyyyyyygt.

Ösregn och drivis hela dagen här nere i söder, Magnus och Brasses svordomsvisa står sig rätt slätt mot de ramsor jag dragit under dagen. Borde vara förbjudet att jobba ute dagar som denna...

Trappan börjar äntligen ta form och eftersom ingen ville köpa den så bli jag så illa tvungen att färda den. Börjar bli rätt trött på målarfärg dock, känns nånstans som jag gjorde rätt när jag köpte ett tegelhus. Tänk om jag haft träpanel, ungarna skulle fått gå med hörselskydd hela semestern när det var dags att måla om...

Sa jag att KHK åkte ut?

Som ung tittade jag ofantligt mycket på wrestling. Kvällar och helger spenderades framför tvn med nya avsnitt och inspelade favoriter. Ung och lättpåverkad slukades jag av uppläggen, showen och idolerna. Favoriten var Bret The Hitman Hart, en lite halvslemmig "goodguy" med ett specialgrepp som kallades sharpshooter. Kort förklarat innebär det att man knycklar ihop benen i ett lås, sätter sig på motståndares svank och knäcker ryggen bakåt. Ja jag vet att det låter sjukt men hey, jag var 15 år och dessa stora grabbar var min värld. Får väl här rikta en ursäkt till min tre år yngtre bror som fått utstå många sharpshooters när hårtussarna yrde mellan bröderna...
Han brukar säga att han fortfarande har ont i ryggen från våra matcher, jodå jag var rätt jävlig.
Nu har Eurosport börjat sända lite wrestling igen om måndagkvällarna och det är med en tår i ögat man inser att man blivit vuxen. All den magin som infann sig som ung byts nu ut mot förtvivlan när man ser att slagen inte träffar och biffarna som för var hjältar numera blir mest kötthögar som knuffas.
Det är inte alltid kul att bli vuxen...

Inga kommentarer: