tisdag 10 mars 2009

Nu blir det kalas!!!!!


Ny härlig vinst igår och nu blir det kalas i Dackehallen i vår! Imponerande fart bitvis igår och Brigaden vrålade på i god ton också. Det är inte utan att man börjar drömma och undra hur långt detta laget kan gå, det ser ju faktiskt riktig bra ut...
Ta till exempel Hillding som åker på en ful smäll i första och blir liggandes ett tag, vilken revanch det måste ha varit att hänga dit den ett par minuter senare!
Det är just det som kännertecknar årets upplaga tycker jag, man fortsätter trumma på och vara extremt jobbiga för motståndarna. Ändå känns det nånstans som det finns en växel till, har jag fel?
I vilket fall som helst väntar 10 spännande och förhoppningsvis roliga fighter i kvalserien. Nybro hemma t.ex, vilket drag det kommer bli. Förhoppningsvis blir det hemmamatch på fredag, tänk att få tvåla till Nybban i första omgången, jag ryser.....

Nu har jag tagit mig i kragen och köpt mattan till trappstegen så det börjar minsann dra ihop sig. Med allt slit det varit med trappaset får jag nästan ha en "taklagsfest" när den är färdig, en liten morot iallafall..

På lördag blir det 60 års kalas hos sambons farbror. Han är en utav det där grabbarna jag berättat om med monstergroggarna. Så när vi passade på att hälsa på häromdagen frågade han lite hur mycket dricka som behövde köpas. Jag lade ju fram min idé om vad som krävdes men fick bara ett leende tillbaka och ett: -Vi ska väl ha fest, inte barnkalas? Så det lär inte bli grant detta.....

Peter Johansson, vilken planet kommer människan ifrån? Man är inte ens nervös längre..

Tv 6 tycker jag har blivit precis värdelöst när det gäller Champions Leauge. Förr i tiden visade de alltid en match på tisdagen och en på onsdagen. Nu sänder de bara en på tisdagen och det är alltid den "sämsta" de kan hitta. Om det är ett försök att värva tittar till Viasat vill jag bara säga: Helvetet fryser över in jag köper era skitkanaler..

2 kommentarer:

Anonym sa...

60 års kalas, ni slår på stort ;)
(Syftar på sär skrivningen)

Grönvit elit sa...

Ja magistern........