fredag 1 januari 2010

God fortsättning

Ja så var det nytt år och nya förutsättningar, blanka papper som ska fyllas i och alla möjligheter i världen att börja om. 2010 kommer bli ett bra år, förhoppningsvis året då vi tar oss tillbaka till Allsvenskan men även ett år med OS, ett fotbollsvm som vi tyvärr inte är med i och ett valår med allt vad det innebär.

Nyårsafton som skulle bli lugn och stilla blev raka motsatsen. Den blivande svågern dök upp och tillsammans med Vapendragaren och hans familj blev det en riktigt lyckad kväll, ja förutom när jag skar av mig halva fingret med kökskniven då. Jäklar vad det blödde men det är fantastisk vad lite hushållspapper och eltejp kan göra så man var snart tillbaka på banan igen.
Lite väl blaskigt blev det som vanligt och diskussionerna gick höga om Taif, KHK, nakna tjejer eller tjejer i bikini och hur kommande valet skall hanteras.
Raketerna sköts av utan större missöden och det dracks bubbel samt kramades vid tolvslaget som sig bör. Inte förrens vid 4 tiden kom man i säng och det har man fått betala för idag. 15.30 klev jag upp ur sängen idag för att "äta frukost" och har sedan dess legat på soffan utan tillstymmelse till att göra någon nytta. Nu får det vara bra med festandet på ett tag, kropppen behöver vila lite och jag har lovat att hjälpa till när ungarnas gammelfarmor ska flytta till nytt boende i veckan. Ska passa på att njuta utav resten av ledigheten och umgås med kottarna, 4 åringen har varit lite hängig idag och blir han bara frisk ska vi åka skridskor ute vid stugan har jag lovat.

Återkommer imorgon, alldeles för trött ikväll.

Inga kommentarer: