lördag 16 januari 2010

Inställt!!!

Nu min vänner, just nu skulle jag befunnit mig på 25 årsfest med allt vad det innebär men istället ligger jag på soffan med ett glas vin och kikar på Rögle-Brynäs.
Ni undrar förstås varför och förklaringen lyder som följer: Klockan fem i morse kom 4 åringen ner och sa att han hade ont i magen, ungefär 2 minuter senare hade han spytt första lasset. Klockan åtta var det dags för andra och vi tog för givet att influensan slagit till. Så här i efterhand kan jag snabbt konstatera att det minsann inte handlar om någon influensa, efter lite yoggi och senare en tallrik pasta så är numera sonen piggast av alla i familjen. Han kränger godis och spelar spel just nu och här ligger som sagt jag och är lite bitter för att jag missar festen...

Imorgon får man så äntligen bege sig till Templet igen för att se de grönvita lira hockey igen. Pantern väntar och det är som det är med Skånelaget, det är sällan solklara vinster utan ofta oavgjort och sudden eller straffvinster. Nu visade ju iof Taif gamla fina takter sist så det får vi väl ta som en fingervisning om vad som väntar IKP. Gröna Brigaden är matchvärd och jag förväntar mig precis som vanligt ett jäkla hålligång på läktaren. Den där trygghetskänslan man haft hela säsongen har återvänt och det känns så där lätt och ledigt inför morgondagens drabbning.
Det här kommer att bli bra, riktigt bra!

Imorgon är tanken att jag ska försöka få med en trött sambo och två gnälliga ungar ut till stugan för lite skridskoåkning och korvgrillning innan eftermiddagens alla måsten. Lade lite snyggt fram detta förslaget ikväll och kan väl meddela att det var inte idel jubel som svar. Det var tydligen för kallt, för jobbigt och för tråkigt att hitta på något tillsamman men skam den som ger sig! En spann kallt vatten och en megafon ska nog fan få dem att stå i givakt imorgon bitti....

Fan ska jag åka på Rögle på mitt tips? Kämpa!

Kvällen kommer nog som sagt att bestå av sport. Familjen gnäller men med Elitseriehockey, Premier Leauge och La Liga på burken finns det ingen plats för Robinson och annat trams. Ungarna har som tur är egna tv på sina rum men sambon däremot är föga imponerad av Canal Plus och dess utbud som enligt henne är förödande för husfriden. Ja vad ska man säga? Shit Happens.....

1 kommentar:

Friskus sa...

Tänk på 48timmars reglen och din sambos brorsbarn!