torsdag 14 januari 2010

Back on track!

Å jag som var nervös... För vad? Taif visar äntligen gamla fina takter och kör över Skövde i tredje perioden, så jäkla skönt. Nu är nog spelarna varma i kläderna igen och man kan förhoppningsvis vänta sig en bättre skärpa vart efter serien lider.
Tingsryd innehar förstaplatsen och det är väl lika bra att det förblir så, jag kan iallafall vänja mig vid den synen och tror nog att ni andra håller med.
Tre powerplaymål, jo jag tackar jag. Ska vi nu äntligen få ordning på den biten också så ska ni se att det kommer bli en vår att minnas. Hela dagen har flutit förbi i ett lätt glädjerus och imorgon är det fredag, livet leker!

Första fotbollsträningen för säsongen ikväll med 7 åringens lag. Allt flöt på rätt bra förutom för killen som skulle glänsa genom att skjuta stenhårda vristare i väggen. Sista skottet tog i väggen och sedan rätt upp på näsan på frisparkskungen. Ögonen var rejält glansiga och halva ansiktet var knallrött men den lille kämpen höll tillbaka tårarna, snöt sig i tröjan och körde vidare. Premier Leaugematerial i den killen......

Riktigt skrattretande att se hur KHKarna går in på everysport och följer Taifmatcher. Kaxiga kommentarer och påhopp till höger och vänster så länge Taif inte ledde men när man sen rann iväg i sista kröp de visst ner under samma sten de kom ifrån för det blev plötsligt väldigt tyst. Allvarligt, va fan får de ut av att lipa under en match mellan Skövde och Taif? Skadade...

På lördag ska blivande svågern fira 25årsdagen och jag räknar med god mat och förhoppningsvis något smarrigt att dricka. Tänk att den lille parveln blivit 25 år, helt sjukt. Minns när jag och sambon träffades, då stack det in en liten röd kalufs på sambons rum i både tid och otid. Man fick välja sina tillfällen att vänslas när man visste att lillebrodern var hemma för han var rena gubben i lådan och dök upp när man minst anade det. Nu är han en stor pojk och enligt honom själv en riktig kvinnokarl, ska bli kul att höra om de senaste "erövringarna" på lördag.

Än en gång, fan vilken skön vinst igår! Loket för måla, Einarsson sliter vidare och lillTisse stänger igen... Kan man annat än att älska detta laget??

Inga kommentarer: