torsdag 7 januari 2010

Bra lag ska ha tur...


Ja sällan har man väl sett Tingsryd så loja som igår, det jag fick se av LG:s sändning var ett Taif jag inte sett i år. Nu hade vi ju tur som har en kung i målet och vi är nog alla överens om att han höll oss kvar i matchen ett flertal gånger.
Samtidigt måste man berömma de grönvita som sätter sina lägen till skillnad från Hästenspelarna som fullkomligt bombarderade Johansson bitvis utan resultat och det var knappt man orkade titta där ett tag. Fick inte se sista perioden p.g.a jobb men Vapendragaren höll mig uppdaterad via sms, en sekunden var det kört och 3-2 till Hästen medans i nästa lyckan återvände med ett "3-4 slut!". Det sköna med en match som denna är att de 3 poängen är bärgade och hur mycket folk pratar om tur och orättvisa så är de just bara de 3 poängen som syns när tabellen räknas samman...
Verkar har varit bra drag på läktaren och jag kan tänka mig att hemresan gick ganska lätt med en vinst i bagaget och en ljummen pilsner i handen. På söndag väntar Nybban i ett förmodligen välfyllt Tempel, då är jag säker på att det "gamla" Taif är tillbaka.

Missade som sagt sista perioden p.g.a den här förbannade snön. Från 18 till 03 hade jag bara Radiosporten, Karlavagnen och nattprogramet som jag tror heter Vaken eller nåt som sällskap i min lilla hjullastare. Det är rätt roligt att lyssna när folk ringer in mitt i natten för att berätta om hur kallt de har, att barnbarnen fått tillökning eller att man minsann har lovat att börja motionera under 2010. Alla är saker som är oerhört viktiga för dem som ringer in men kanske inte av största intresse för oss andra, då är det roligare när folk ringer in lite halvpackade och ska prata ut eller när gamla lärare ringer in och är vansinniga för att ungarna har keps i skolan. Man slås ibland av hur mycket folk som sitter uppe hela nätterna, va fan sover inte folk? Ja jag uppskattar det i vilket fall som helst och det gör att kvällen/natten går lite fortare och längtan efter sängen dämpas något.

LG ja, ska vi ta några rader om honom också? Man tycker att efter att ha sänt ett par säsonger nu skulle ha lite bättre koll på spelare, Lag och framför allt regler men det blandas och ges friskt. Matthew Davidson hette Matthewson under större delen av matchen, Vita Hästen döptes om till Norrköping och regeln felaktig avblåsning var helt främmande för den gode LG. Tycker jag har svårt att bestämma mig för vad jag tycker om LG och hans sändningar, å ena sidan tycker jag inte att kvaliteten bildmässigt på sändningarna är värda 89:- men samtidigt gör han ett jäkla jobb när han åker land och rike runt för att följa dessa matcher. Det är ju guld värt att ha möjligheten att följa Tingsryd på detta sätt men samtidigt kan man följa Allsvenskan på nätet för 79:- matchen i riktigt bra kvalitet på S24. Jag kommer säkert att följa mer matcher med LG men skulle önska att kvaliteten på bilden höjdes minst ett par snäpp.

DartVM går just nu på Eurosport och har blivit en drog i det lilla huset. Jag, sambon och 7 åringen sitter uppe halva nätterna och följer lönnfeta engelsmän kasta pil. 7 åringens favorit heter Ted Hankey, en ölstinn hårding med en fru i publiken som liknar nåt från den Svarta Lagunen. Jag uppskattar deras skicklighet och förmåga att kunna leverera på så hög nivå dag efter dag men älskar också stämningen i lokalen. Alla är halvfulla och gapar oavbrutet, temperaturen i lokalen är väl runt 30 grader och inte en enda man väger under 115 kilo vilket gör att konceptet helt enkelt inte kan misslyckas. Efter hockey och fotboll är nu nya favoritsporten Dart, vilken sport!

Inga kommentarer: