måndag 4 januari 2010

Jaha...

Då var det dags igen, SMHI lovar 10cm nysnö under natten så imorgon vet man vad man ska göra iallafall. Lite onödigt kan det kännas nu när man var ledig och hade tänkt passa på och fiska lite, men har man jouren så har man så det är bara att sätta två tändstickor till att hålla upp ögonlocken och köra..

Familjen fick ett ryck igår och gick faktiskt på bio. Göta Kanal 3 verkade vara en film som passade hela familjen och även 4 åringen följde faktiskt med. Stor popcorn, en halv liter cola och massa godis borde väl hålla honom sysselsatt ett tag och jo då han tuggade på duktigt i dryga timmen innan Jonny Blund började kasta grus i ögonen på lilleman. 7 åringen tyckte att filmen var helt ok och det är kul att kunna ta med ungarna utan att behöva se på tecknat varje gång. Själv blev jag väl lite besviken, ja jag vet att man inte ska förvänta sig så mycket på en utmjölkad story som Göta Kanal men det gör ändå lite ont att se hur gamla ikoner som Janne Carlsson och Jon Skolmen blivit så jäkla gamla. Men visst, ett par dråpliga scener var det ju och jag ångrar absolut inte att jag såg den. Allt som allt en mysig kväll med familjen.

Småkronorna torskar i semin mot USA, trist. Två lite taffliga ingripanden avgör och det måste kännas blytungt att förlora en sån match där man haft ledningen och även ett stolpskott innan USA tar ledningen igen. Bronsmatch imorgon och jag kan inte se något annat än vinst. Inga poäng av Taifsvenskarna men Oliver Ekman-Larsson fick beröm för sin insats till skillnad från hans kollega Rundblad som sågas hej vilt, lite väl hårt om ni frågar mig.

Har idag passat på att få massage för mina ömmande axlar och nacke. Hur det gick? Jodå jag vaknade väl till där efter trekvart när massören vänligt men bestämt sa åt mig att sluta snarka. Precis som man kan hjälpa att man slappnar av när en öm kvinna med varma händer masserar ens axlar samtidigt som det spelas kinesisk plingplong i högtalarna.....

Nu blir det middag och sen eftermiddagsfika hos morsan innan nattens bravader väntar, adios!

Inga kommentarer: