fredag 10 april 2009

Hej

Har dragit ut på att skriva några inlägg då jag inte velat ta i datorn idag men nu har jag samlat lite kraft. Hockeyn är inte mycket att säga om, Taif var aldrig nära och gör sin klart sämsta insats på länge. Givetvis är det tungt men läste nyss intervjun med Anders Gustavsson på Taif.nu och redan känns det lite bättre. Man har tydliga mål och riktlinjer och det råder inget tvivel om inställningen, skönt att veta. Han gjorde även klart att man tar chansen om man får den ifall nåt lag mister sin elitlicens, vilket nog inte lär hända men ändå.
En annan glädjande nyhet är att Peter är klar för nästa säsong också, riktigt viktigt!

Idag har det lagts plattor här hemma för glatta livet, tog faktiskt bort udden av ångesten från hockeyn och det har varit en underbar dag här nere. Sambon har slitit med att hantlanga så hon somnar nog gott ikväll, tyvärr.....
Första grillningen hanns också med och nu ligger man här som en påkörd grävling helt utslagen.

Imorgon blir det frukost med PartyPersson med familj och några andra kompisar. Ungarna lär som vanligt trycka i sig kladdkaka med grädde till frukost, lite kvalmigt för min smak men det är kul att se när sockerruschen kickar in på de små liven. Kanske skulle försöka få med PartyPersson på ett par groggar framåt eftermiddagen, var ett tag sedan vi löste världsproblem ihop....

Påsken i övrigt blir nog ganska lugn, ska hem till svärföräldrarna på söndag och då blir det väl ett par stänkare kanske. Sen beror det ju på om Persson är på hugget imorgon, vi får se..
Får väl pallra mig ut till stugan med kanske och kolla över läget, börjar bli dags för vårstädning.
Faktiskt lite sugen för första gången på länge att plocka fram golfklubborna. Innan jag började jobba där jag arbetar idag jobbade jag på golfbanan här i Ronneby i många år. Man kan väl säga att livet kretsade mycket kring golf och jag spelade minst fem dagar i veckan. Var väl rätt skaplig där ett tag och var väl nere på 3-4 i handikapp innan jag lessnade lite och gick ur klubben.
Saknar lite av allt det sociala, polarna och resorna. Har haft många roliga resor runt om i Sverige men även till Polen, det är dock inget som lämpar sig för skrift här..... Nu såg jag klubborna i garderoben idag och jag ska banne mig ge mig ut och dra iväg några bollar under ledigheten.

Fy fan för att köra 160 mil hem efter den matchen, stackars mäniskor..

Jaja man får trösta sig att det är mindre än två månader till Sweden Rock, årets klart roligaste händelse som ta mig fasen alltid blir lyckat. Det går fan inte att misslyckas och i år har vi toppat laget med några riktiga stjärnor, detta blir inte grant..

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: