fredag 24 april 2009

Äntligen fredag

Har idag "vabbat" med 3 åringen, för er som inte vet vad det är så kan jag förkara att det är ett rätt fjantigt smeknamn på "vård av barn". 3 åringen var lite snorig i näsan så det passade perfekt en skön fredag som denna att jag tog det stora ansvaret att vara hemma med sonen. Att jag sedan hunnit med att olja altanen klart och äta glass i solen är förstås bara en bonus..

Idag fyller PartyPerssons lille son Jack 1 år!! Hoppas du får ett härligt kalas kompis med mycket presenter och tårta, stort grattis på din dag!

Än så länge är det vitt denna veckan och ikväll är det som sagt kalas för mig och 3 åringen när storebrodern är på annat galej. Blir tll att slänga ihop en kladdkaka snart annars ligger jag risigt till när kvällen kommer..
Men innan detta ska jag till kotknackaren, har dragit på mig världens ryggont. Har käkat Voltaren i en vecka och smörjt med allt från Ormsalva till 5-56 men inget har hjälpt. Nu har jag ledsnat och klockan 17 ska vi se om vi inte kan knäcka det rätt..

Väldigt, väldigt tyst på spelarfronten. Arvidsson blev kvar hos asen och det var väl lika bra det. Det tisslas om Quist och med en tränare som Tisse tror jag han kan bli riktigt vass. Nu är ju hjältarna hemma så det blir för sportgruppen att jaga med blåslampa kommande vecka.

Sweden rock snart som sagt och till min förvåning ska Volbeat spela redan klockan 15 på torsdagen. Först blev man lite besviken men sedan insåg man det genialiska i det hela. Klockan 15 är ju en perfekt tid, då är man ju fortfarande "med i matchen". Ett par timmar senare och man vet aldrig vad som skulle kunna kommit i vägen..
Sen kan jag tycka att det är sjukt att man lägger Twisted Sister som headliner, men det är bara min enkla uppfattning.

Nähä solen skiner och ungarna gråter, man kanske skulle sätta sig på altanen med en kall pilsn...... eller visst fan... Ja ni ser, detta går aldrig vägen....

Inga kommentarer: