lördag 18 april 2009

Det sprack....

Ja mina planer på en vit helg sprack direkt på fredagskvällen. Var på kalas och förväntade mig inget starkt men det dukades upp rödtjut, öl och whiskey så man var ju så illa tvungen att smaka. Ett par glas rödvin senare vet ni själva hur det känns och det var med viss möda man tog sig upp idag.
Kvällens planer kastades också omkull då ettårskalaset vi skulle på ställdes in p.g.a sjukdom. Istället blir det fest här hemma hos mig då tipsbolaget tippar denna veckan, något som jag annars skulle missat. Så säg nåt ont som inte har nåt gott med sig, nu blir det trav, stryktips och odds med kamraterna och kanske nåt lite somrigt i glaset om andan faller på.
Vapendragaren har som sagt alkoholförbud och grämer sig nog nu skulle jag tro, men han får allt vila sig om han ska orka hela sommaren...

Har hunnit med att klippa gräset idag efter ett att först ha utkämpat ett mindre världskrig mot gräsklipparen. Fanskapet har stått under altanen hela vintern och var minst sagt tjurig när den skulle i gång. Men efter några välriktade sparkar och en och annan svordom gick den som en klocka och nu ser mattan riktigt skaplig ut.

Sjukt viktiga påskrifter i veckan och mitt gap om Lundström hade tydligen gått fram. Trots den snöpliga avslutningen på säsongen andas man redan positivism och hoppfullhet inför kommande och det suger redan i hockeytarmen.

Solen skiner och fåglarna kvittrar, visst känner man sig piggare och starkare?
Tror det får bli en pilsner på altanen minsann, för just idag är jag stark....

4 kommentarer:

Limma sa...

Vi säger som våra grönvita italiensak vänner
"Bello bello impossibile
con gli occhi neri e il tuo sapor mediorientale
bello bello invincibile
con gli occhi neri e la tua bocca da baciare
girano le stelle nella notte ed io
ti penso forte forte ti vorrei
bello bello impossibile
con gli occhi neri e il tuo sapor mediorientale
bello e irraggiungibile
"

Grönvit elit sa...

Ja nu är det ju så att min italienska är lite knackig så antingen får du översätta eller får jag be 1923 och hans väninna om hjälp...

1923 sa...

"Bello Bello omöjligt
svarta med ögon och din SMAK Mellanöstern
bello bello oövervinnelig
svarta med ögon och dina läppar från kyssar
Vrid stjärnor på natten och jag
du tror att jag vill att du stark stark
bello bello omöjligt
svarta med ögon och din SMAK Mellanöstern
vacker och ouppnåelig"

Grönvit elit sa...

Ok, jag blev inte mycket klokare men tack för översättningen!