fredag 3 april 2009

Fredag du härliga fredag

Solen skiner från en blå himmel och själv gör jag mitt bästa för att skina ikapp. Få dagar har gått så lätt som denna och det är med en lycka och hoppfullhet man firar in helgen minsann. Gårdagens match var ett ställningskrig rakt igenom och avslutades för femtioelfte gången med en sista minut där folk kastar sig till höger och vänster allt medans skotten viner kring stolparna. Man borde vara härdad efter alla nerviga avslut på matcher men det är lika hemskt varje gång, så snälla gossar avfärda Örebro lite snabbt nu på måndag tack!

Ikväll blir det kalas, brorsan som bor i Göteborg har lyckats ta sig hem och födelsedagen ska firas i efterhand. En lugn fredagkväll med släkten och lite hockey på tv, precis lagom för en sliten själ.

Imorgon blir det fest hos jobbarkompisen. Nostalgikväll med bara 90-talsmusik är utlovat, min arbetskamrat har en klar förkärlek till den sortens musik av någon anledning. Så vi får väl se till att göra pojken lycklig nu när han fyllt datorn med best of the 90´s och liknande samlingar. Vapendragaren ska givetvis dit vilket borgar för att vi som vanligt avslutar kvällen i apstadiet något som varken min sambo eller hans fru brukar uppskatta, men dom får allt tänka på att vi gör det för jobbarkompisen skull...

På tal om sliten, imorgon får jag slita minsann. Resten av ytan som ska läggas plattor på ska schaktas ut för hand och min redan sargade trädgård börjar lika Beirut en dåliga dag. Nu ska ju solen skina imorgon med och jag har möjlighet att belöna mig ordentligt under dagen så jag tror det kan bli kul i slutändan.

Behöver man boka biljett till måndag? Tror ni det blir fullt?

Såg reklamfilmen med ordförande Jonte idag igen. Lade även märke till att Materialaren och Sdbob var med, fan snart är hela klacken tv-kändisar..

Ha en skön fredagskväll nu så hörs vi imorgon, puss och kram!

Inga kommentarer: