tisdag 14 april 2009

Champions Leauge kväll

Sådärja då har man bänkat sig framför burken för lite Champions Leauge fotboll som avslutning på dagen. Chelsea-Liverpool visas och inte för att jag bryr mig så mycket om vem som går vidare men bra fotbll är ändå bra fotboll. Nu när hockeyn är slut får man nöja sig med fotbollen och igårkväll kikade jag lite på Kalmar-AIK och vi kan väl säga så här, om Champions Leauge är bra fotboll var den matchen... kass, typ.

Idag har man spenderat dagen på ön som vi ska börja jobba på. Halv tio kom pråmen som vi skulle frakta ut maskiner och material på och då var det bara att sätta igång.

Eftersom det inte finns ett gruskorn på ön måste all grus som ska läggas för att skydda slangar och kablar fraktas ut i säckar. 55 säckar á 800kg skulle över och det föll på min lott att bära iland dem. Så idag har man spenderat mesta delen av dagen i denna lilla maskin och flyttat säckar för glatta livet.

Strålande solsken precis som det varit den senaste veckan och knappt någon vind så jag tror minsann jag bränt mig lite i ansiktet, fint det!

1-0 till Liverpool, nu blir det match.

Precis stått och lyssnat på när 7 åringen sjungt Hope and Glory med Måns Zelmerlöv för full hals i en halvtimme. Vad ska jag göra? Så här kan det inte fortsätta....

TaifPub i Dackehallen... såja!

2-0 till Liverpool, som sagt bätre än Kalmar-AIK...

Denna helgen ska jag verkligen göra ett tappert försök att hålla vit. Har varit festande nästan varenda helg i 2 månader nu och ska magen hålla över sommaren behöver den vila. Fråga vapendragaren, han kan inte ta två groggar nu för tiden utan att knapra magtabletter i dagar efteråt. Ändå sitter han där när lördagen kommer med groggen i näven, leendet upp över öronen och en gammal hårdrocksdänga på youtube, kanske just därför han är världens bästa vapendragare.. världens bästa Lasse.

Inga kommentarer: