torsdag 15 januari 2009

Ny vinst

Härlig vinst igår borta mot Kungälv och det blev ju faktiskt aldrig nervöst. Tre snabba i första och efter det var Kungälv aldrig riktigt nära. Skönt att se att man vinner dessa viktiga bortamatcher och nu är det serieledning med tre poängs marginal, gott!!
Såg matchen på LG sports, men de hade stora problem med bilden så det blev lite osammanhängande. Dock såg man intervjuerna efter matchen med Hillding, Loket och Tisse. Låt oss säga så här, den killen som intervjuade lär inte få jobb på tv sporten iallafall...
-Vad jobbar du med? frågade han Lundström och -Är du professionell tränare? till Tisse... länge sen man skrattade så..
Jonte passade på att snylta lite tvtid och passade på att dömma ut oss som inte tagit sig till Kungälv, tack för den passningen.

Fotbollsträning med 6 åringen ikväll och när jag delat upp lagen kommer en tjurig farsa fram och klagar på att lagen var ojämna.... Hallå!! Dom är 6 år och det är träning. Ungarna skiter fullständigt i om lagen är jämna eller ojämna, bara de får jaga bollen. Hur fan orkar man lipa bara för ens son inte kom i samma lag som kompisen.... bet mig i tungan och log men inombords sänkte jag gubben med en rak högerslägga...

Fahlander ser i spåkulan att Örebro vinner och vinner de nästkommande matcherna. Ja, han har ju inte haft fel innan, eller???

Karlskrona värvar J20 målvakt från Frölunda. Ja vad ska de göra med en sån målvakt?
Tror inte Fransson tagit förstaspaden i något annat Div.1 lag än Karlskrona faktiskt.

På tal om förstaspaden, måste säga att jag inte kan sluta imponeras av Peter. Var kommer detta spelet ifrån? Personligen upplevde jag Jönsson mycket stabilare under grundserien och trodde nog att Peter skulle få öppna båsdörren när det drog igång. Väldigt glad att jag hade fel och all cred till Peter och till Tisse som säkert vetat om detta ess i rockärmen länge..

Nä nu ska jag läsa saga, vi hörs!

Inga kommentarer: