söndag 18 januari 2009

Jag trampa på en sik en dag.....

5-3 mot Siken efter lite onödig spänning på slutet för min smak. En match som inte går till historieböckerna som den mest välspelade men Taif gör glädjande nog 5 mål igen på hemmaplan och det får man va nöjda med. Hilldingfemman återigen bra med mycket energi. Peter i målet räddar en straff vid ställningen 3-1, en mycket viktig sekvens i matchen. Efter det får vi se två fina mål, först Skövdes 3-2 som är riktigt fint sedan Ellerstads lilla nummer vid 4-2. Skövde reducerar på slutet i 6 mot 5 men Taif reder ut stormen och Hansson avgör med en tunnel på backen i SIK.
Serieledningen intakt, mer kan man inte begära.

Skrev igår att min tv är ockuperad av sambon på bästa sändningstid både fredag och lördag. Man kan tycka att detta är högst orättvist och framför allt vore det väl inte mer än rätt att jag hade tillgång till tv:n åtminstone på söndagkvällen.
Tycker det är rätt skönt att koppla av de sista lediga timmarna på helgen med först sporten på fyran sedan ettan en stund innan det ofta börjar nån bra film vid niotiden.
Glad efter vinsten kommer man hem och ser fram emot lite sport och en god kopp kaffe men vad har hänt då? Jo då har nästa medlem i familjen bestämt för att göra livet surt för mig.
- Pappa jag spelar Bingolotto det är jätteroligt! ropar 6 åringen. - Snart är det tvåans Bingo, då ska jag vinna!
Jaha tack för den, bara att glömma all sport eftersom Bingolotto bestämt sig för att hålla på ända till nio och jag har inte hjärta att grusa sonens drömmar om storvinsten. Det fick bli att gå ner i källaren och tvätta arbetskläderna istället och som tur väl är har jag iallafall en radio där nere så man kan lyssna på radiosporten, alltid nåt.....

Inga kommentarer: