tisdag 27 januari 2009

Barnprogram

Sitter och tittar på Kenny Starfighter på Bolibompa med grabbarna grus. När det är Bolibompa tycker och tror iallafall jag att det ska vara nåt sånär rumsrent språk i programmen. Tro nu inte att jag är nån superfarsa som tutar i ungarna bibelcitat och läser fader vår innan vi lägger oss. Nej nej, jag reflekterade bara lite över de 3 första minuter i dagens Kenny avsnitt. En polis satt och rättade lottoraden och givetvis vann han inget. Då säger han följande: -Det är ju fan att man aldrig vinner nån jävla gång! Slumpmässig dragning... i helvete!
Tänkte för mig själv att jag inte skulle säga något men efter bara några sekunders tystnad säger den yngste av sönerna: -Han sa helvetet pappa...
-Mmmm, jag vet..
Konsekvensen av detta har nu blivit att 3 åringen sagt helvete ungefär 25 gånger på 5 minuter, och är det något sambon inte uppskattar att höra när hon kommer hem från fotbollsträningen (som för dagen faktiskt utövas i Tingsryd bollhall) är att höra sin yngste son säga helvete 25 gånger.
Tack för den Bolibompa...

Nu suger det ordentligt i hockeytarmen och morgondagens Elitkronanmatch ska bli hur kul som helst. Hoppas givetvis på mycket folk så pengarna rullar in men också en stabil seger så man har lite att gå på inför avslutningen.
Fahlander dömmer ut "byalag" som Taif och tycker vi borde inse att vi inte kommer att finnas i längden. Avundsjukan från världsmästarna lyser igenom så det skriker..Den fege fan har givetvis också tagit bort kommentarsfältet på sin blogg så att inga kommentarer kan ges. Moget grabben.....

Ikväll blir det Skellefteå-Färjestad med sönerna. 3 åringen brukar somna efter en kvart, han är helt ointresserad. 6 åringen däremot brukar vara med hela matchen, han brukar fråga om Anders Åkesson är med. Då brukar jag säga: - Nästa år kan du se Tingsryd på tv, då kanske Åkesson är med...

Inga kommentarer: