tisdag 6 januari 2009

Ångest....

Sista lediga dagen för imorgon är det dags att dra på sig blåstället och stämpla in i gruvan igen, kuuuuul.. Dygnet har vändts och man kliver sällan upp före halv tio nu om dagarna, imorgon ringer klockan 6.00 och då är man nog inte så kaxig.

Passade på att ta med ungarna ut till sommarstugan idag för lite skridskoåkning nu när det för en gångs skull är fruset på havet. Vinden bet i kinderna på bill och bull men de kämpade på tappert. Ett och annat blåmärke kan man nog räkna med att de har imorgon dock, för det blev mer en tävling i att ramla minst istället för att åka skridskor. Men, men det kommer med tiden...

Det ältas en del om vems plats Blomqvist ska ta nu när han gått in i truppen. Själv är jag av uppfattningen att Sårken nog ska försöka spela forward och Blomqvist tar hans plats som back. Åkesson är en bra forward och han borde kunna peta Thelin som jag tycker varit blek de senaste matcherna, men sånt här är alltid svårt.. Åkesson är alltid Åkesson...

Något jag funderat mycket på sen matchen i söndags är olyckan som hände i början på matchen. Är det verkligen så att det inte finns någon ordentligt läkarutbildad person på plats? Trodde det fanns bestämmelser för detta. Med ett så kraftigt slag i isen och med en människa som varit avsvimmad ser jag det som horribelt att man reser killen upp och hjälper honom ut så snabbt. Nackskador är bland det värsta som finns och innan man förvissat sig om läget bör man inte flytta spelaren en millimeter utan nackkrage. Vill inte hänga ut någon men jag tycker det sköttes jävligt dåligt från alla parter..

Ny tuff match på onsdag mot ett jobbigt jobbigt Pantern. Har ingen möjlighet att närvara i Malmö så det får bli en nagelbitarkväll framför swehockey. Känns ändå som att spelet kommer mer och mer samt med en målvakt i storslag ska vi kunna hämta hem 3 viktiga poäng. Hänger Blomqvist 1??

Nu ska jag vältra mig i min jobbångest resten av dagen. Ni andra får ha det så bra!

Inga kommentarer: