torsdag 22 januari 2009

GOTT!

Torsdagkvällar är en av mina favoritkvällar, bara fredagen kvar att jobba och man kan minsann unna sig en pilsner till handbollen ikväll. Handbollen ja, 9-9 och ett jäkla liv på läktaren men svenskarna imponerar och jag blir inte förvånad om blågult går vinnande ur striden.

Va tryggt det känns med Taif i år. Man spelar inte alltid 100 procentigt men vinner matcherna ändå och hade ni sagt att vi skulle ha 18 poäng efter 7 matcher vet i fasen om jag trott er. Kan tänka mig att Trojas supportrar kände ungefär såhär i fjol och vi vet ju alla hur det slutade även om föruttsättningarna var klart mer gynnsamma för Trojanerna...

Fotboll med 6 åringen ikväll igen. Min tränarkollega som varit ledare för laget ett par år har varit på 40 årsresa till Spanien 2 veckor så jag har haft träningarna själv under tiden. Tycker det har gått rätt bra och trodde även ungarna tyckte det ända fram till vi satt i bilen på väg till träningen. Då säger 6 åringen: -Pappa?
-Ja vad är det? svarar jag -Nästa vecka kommer den riktiga tränaren tillbaka igen....säger lilleman glatt. -Mmmm, mumlar jag och funderar på vilken sorts tränare jag är...

12-12 i hanbollen nu, sjukt jämt. Har ni sett Ahrenius i Sverige? Speciellt utseende minst sagt.

Vad är det som händer i trygga Sverige? Först sköts en kille med två skott i huvudet imorse, ren avrättning. Nu läser jag att en 55 årig man skjutits ihjäl i Göteborg. Vart är vi på väg?? Som förälder måste jag säga att man är minst sagt orolig för hur "klimatet" ser ut när ungarna växer upp. Ett människoliv är inte värt ett skit längre och man blir mörkrädd varje gång man slår upp kvällstidningarna. Man får hoppas att ens barn hamnar i rätt vänskapskrets från början, mycket hur det går senare i ungdomen avgörs nog redan tidigt i skoltiden. Huamej...

Inga kommentarer: