torsdag 1 oktober 2009

Gourmet frukost.

Klockan är strax efter elva och eftersom kaffesuget är ofantligt sitter nu jag och arbetskamraten goisaren i firmabilen och avnjuter en kopp av Gevalias pulverkaffe. Det kan verka fattigt men det ska sägas att när man varit ute i regnet sen sju är det bruna pulvret minsann en riktig livräddare..

Härlig vinst igår. Trots en återigen trög inledning maler Taif ner skåningarna och man slås faktiskt av hur tunga Tingsryd är att möta. Loket tillbaka i gammal god form och hans femma med Svesse och Jonsson var klart bäst enligt mig. En annan som var riktigt bra igår var Robin Jacobsson, han var överallt och smällde dit allt som rörde sig. Att han sen tog fighten med hyffeln i Kristianstad visar än en gång att ingen ska komma till Dackehallen och tro att man kommer undan med tjuvsmällar och skitsnack.

Fotbollsträning med sonen ikväll. Fan, jag vill inte! Det är kallt och regnigt, lägg därtill 12 gapiga ungar så ni receptet på ett styck nervsammanbrott..

När jag ändå talar om sonen så måste jag berätta om vad han tyckte om matchen. Det klart bästa var slagsmålet tyckte han.
-Jäklar vad han slog till den där killen i vitt pappa!
Klacken skanderade: -Ni kan dra åt helvete! och sonen tog givetvis till sig de nya ramsorna..
I nästa byte blev en taifare tacklad varpå 7 åringen säger: -Fan!
-Hördu, va säger du? sa sambon som stod bredvid.
-Vadå? alla svär ju här så då får väl jag också göra det, kontrar sonen med..
Är jag fel ute i min tro att jag förmodligen kommer få ett samtal från pojkens lärare i eftermiddag.......?

Inga kommentarer: