torsdag 29 oktober 2009

Nya rutiner?

Det här går då rakt inte! Märker själv att uppdateringstakten på den här bloggen avstannat och jag vet vad det beror på. JAG HINNER JU INTE!!!! Fan inte nog med att man ska jobba hela dagarna utan på kvällarna ska svågern ha hjälp, man ska hinna med bankbesök, färdigställa tvättstugan och förbereda helgens jobbmässa. Efter denna vecka ska jag säga tack men nej tack till alla förslag som jag inte ser kan gynna mig på något sätt, helt enkelt bara göra roliga saker. Då kan nog inläggstakten dubblas, minst..

Idag har jag hjälpt ungarna att skicka sina önskelistor till tomten via mail. Det finns ett par sidor som skyltar med denna tjänst, både 4 och 7 åringen svalde betet med hull och hår. Längst ner i mailet fick jag dem båda att "lova vara jättesnälla" till tomten. Man kanske kan få lite lugn och ro mellan de båda antagonisterna iallafall fram till klapparna är öppnade på julafton.

Igår var det mening att jag skulle åka till Kristianstad. Barnvakt hade fixats och inga kvällsaktiviteter var inplanerade... Fram till tretiden på eftermiddagen då det bestämdes att svågerns avlopp skulle bytas efter jobbet. Så istället för en bussresa med GB så fick man stå i ett hål och skyffla lera, så passande!!
Ännu tyngre känns det då man läser att Taif gjort säsongens bästa match och fullständigt spelat ut Kristianstad. Victor fortsätter att ligga på sjuk räddningsprocent och Laudius vräker in mål, fan vad man längtar till Allettan!
Läste även att man pratar om nyförvärv, man funderar lite på vilken sorts spelare det skulle vara? I vilket fall som helst måste det var en lirare av hög kaliber för att slå sig in i den nu hopsvetsade truppen...

Familjen ska till brorsan i Göteborg så att ungarna ska få se julmarknaden på Liseberg. Fick en fråga igår från brodern om han skulle fixa biljetter till Frölunda-Djurgården den lördagkvällen vi är där. Vet inte om jag tycker mest illa om Lunda eller Dif men inget av lagen har några sympatier från min sida iallafall. Nu fick ju dock den äldste sonen nys om detta och ville givetvis dit, så jag kommer säkerligen sitta där och kika med sonen, farsan och brorsan medans sambon och lille belsebub som för övrigt är helt ointresserad av hockey springer på stan.

30års fest på lördag. Jag och Partypersson kommer återförenas för första gången på ett bra tag och det ska bli trevligt att reda ut världsproblemen med en så klok ung man. Innan kalaset är dagen då ämnad till företagsmässa som sagt och i 7 timmar ska man stå och småle, snällt förklara samma sak om och om igen och dricka alldeles för många koppar kaffe. Tur man då får lite gratis alkohol som belöning framåt småtimmarna.

Tror ni Andreas Svensson och David Nilsson ångrar sin flytt från OIK till Goiset?

7 åringens musiksmak varierar allt eftersom han köper nya Guitar Heroskivor. Ett tag var det mycket Bon Jovi, som övergick i Blink 182 och häromdagen fick jag leta fram mina gamla Dire Straits skivor eftersom "Sultans of swing" tydligen var världens bästa låt just denna veckan. Man undrar vad som kommer härnäst...

Inga kommentarer: