söndag 18 oktober 2009

Im back!!

God afton medborgare! Änteligen har jag fått snurr på nyförvärvet och jag är tillbaka i cyberrymden. Ja efter en tid av småstrulande så valde min gamla trotjänare laptopen att packa ihop i fredags, inte helt oväntat men fruktansvärt frustrerande. Det är inte förrän man är utan den och fattar att allt man hade i den är borta som man förstår hur mycket den betyder. Ja jag vet att man ska göra backup skivor men vem fan gör det i verkligheten? Som tur var hade jag lagt över alla foton och dylikt på usb så det var ju lugnt men alla mail och dokument är ju rökta....
Ja ja bara att ta nya tag och kanske spara ett och annat på usb i fortsättningen.

Riktigt härlig vinst idag! Vet inte om det bara var jag som hade en känsla av att säsongens första förlust var i antågande? Sjukt starkt då att åka upp till Viktoriahallen och visa vad skåpet ska stå, trots ett bra motståndarlag och tre domare som tydligen motarbetade de grönvita håller man undan och tar tre nya poäng och avståndet ner till strecket är nu 12!! poäng.
Victor i målet växer fram till en matchvinnare och det ser mer och mer ut som förra säsongen med två snuskigt bra målvakter att välja mellan. Inget att klaga på som sagt och man bara njuter av tillvaron om dagarna.

För egen del blev det Kalmar med familjen idag. Ny dator skulle som sagt inhandlas men vi hann även med ett besök på det stora möbelvaruhuset. Ett par småsaker skulle inhandlas var det sagt, notan slutade på över 800 spänn och man undrar lite när man tittar i kassarna hur det kunde bli så pass. Ja ja det är bara att betala och se glad ut, det var tydligen livsviktiga saker...
Efter Ikea åkte vi så till NetonNet där jag som sagt äntligen fick tag i en dator så att man kunde stilla sin abstinens. Ungarnas ögon höll på att ramla ur huvudet när de såg alla tv-spel och datorer, givetvis började genast tjatet om nya spel och "bara en sån, den är ju så billig".
Sambon var dock stenhård och bröderna fick nöja sig med McDonalds på hemvägen, gott nog.

En annan sak som gör dagen lite lättare var ju att propellerpojkarna torskade i kiosken, 10 poäng efter Taif nu. Den där tusenlappen kan väl snart inkasseras..

Som om det inte räckte med 7-16 från måndag till fredag så ska jag nu hjälpa min svåger att fuktisolera hans hus utvändigt. Gårdagen gick åt till att skyffla lera och nästa helg är vikt till återfyllning. Ja varför ska man vara ledig, det är väl rätt överskattat eller? Allvarligt talat så ska det inte göras ett skit om helgerna resten av hösten när vi är klara hos svågern. Återhämtning står på schemat.

Mjällby och Åtvidaberg in, Hammarby och Djurgården ut? Fotbollsförbundet gråter väl floder nu...

Inga kommentarer: