torsdag 8 oktober 2009

Gröna maskinen rullar vidare


Klass är väl ett ord som passar bra ikväll. Vilken urladdning av de grönvita! Måste säga att jag blir mer och mer imponerad av tyngden, farten och styrkan i detta lagbygge. En annan sak man lägger märket till är hur spelare som Fredrik Hansson och R. Jacobsson växt en halvmeter sen i fjol. Härligt!

Smörgåstårta till kvällsmat, jag skulle kunna vänja mig vid detta. Min morsa fyller år idag och då jag prioriterade hockeyn före kalas så var sambon så snäll att hon tog med en bit hem till mig. Så nu sitter jag här med stor bit och ett glas cola, en näringsriktig avslutning på en perfekt kväll.

Drygt 2200 personer på läktaren och ett hyfsat tryck i hallen. Är det bara jag som aldrig blir orolig under matcherna? I varje match man spelat hittills har det liksom aldrig känts som om vi ska torska. Ok, Nybromatchen var väl lite nervig men alltså så här stabilt har det inte känts på riktigt länge. Det är med tillförsikt man ser fram mot vinter och vår. Man bara njuter..

På tal om njuter, det är väl knappast det ordet man får i huvudet när klockan ringer klockan 06.00 nu för tiden. Fan man får ju knappt upp ögonen och jag kommer på mig själv med att inte komma ihåg hur jag körde till jobbet, kusligt...
Minst två koppar kaffe intravenöst för att kvickna till innan man tar sig an dagen är receptet under vinterhalvåret. Tack gode gud för koffein.....

Inga kommentarer: