måndag 12 oktober 2009

Måndag

Sitter och försöker knåpa ihop ett bildspel till jobbets dator på jobb, maskiner och personal bl.a. Den siste oktober är det företagsmässa och tydligen ska vår lilla firma var med och visa framfötterna, gissa vem som åkte på datorjäv..n?
Får mer och mer respekt för folk som lägger ut snygga videos på youtube o.s.v, vilket jäkla jobb det är.

Danskjävlarna grusade VM drömmen och man känner redan hur drygt det kommer kännas den dag det drar igång. Visst, vi hade inte haft en chans ändå kanske som 7 åringen och hans kompis sa men visst fasen är det sju resor roligare om man är med.
Nu stundar väl något av ett generationsskift i det blågula laget och det ska bli väldigt intressant att se om pojkarna som frälste oss i somras unde U-21 EM också kan bli våra framtida hjältar..

Sudden vinst igår efter ett sent mål av skalbaggarna. Inte mycket att säga om, matchen lyfte aldrig riktigt och Tingsryd gör en ganska blek insats men kan ändå vinna, starkt. På något sätt känns det som om Karlskrona "passar" Taif jäkligt dåligt om ni förstår vad jag menar. Ofta när vi mött dem har det blivit tätt och grötigt, skönspelet har liksom uteblivit. Riktigt gott då att man till slut bärgar två poäng efter att CJ och Lundström forcerat in segermålet i sudden, mera sånt tack! Över 3000 pers på läktarna och stundtals riktigt bra drag på Gröna Brigaden, de nya låtarna tar sig och växer match efter match.

Idag har jag och Goisaren byggt en trapp på jobbet, blev faktiskt ganska bra...

Dock börjar det bli riktigt jäkla kallt på morgonen nu, usch jag som är allergisk mot det där..

Min stackars svåger som slog vad om den där tusenlappen börjar så smått inse att den är förlorad. T.o.m han kan inte se någon annan på förstaplatsen än de grönvita och givetvis svider men han är stor i nederlagets stund. Själv säger jag inte så mycket utan ler mest, ja jag vet att allt kan hända men efter att ha sett de flesta lagen i serien nu så kan jag inte se hur något lag ska kunna slå Taif under en hel grundserie..

Idag var det nästan så jag fick kolla i nacken på 4 åringen om det inte stod 666 där. Vet inte vad som flugit i honom men han lyckades få tag i en kniv, ni vet en vanlig som man har när man äter. Först sågade han några fina skåror i köksbordet innan han provade soffsbordets hållfasthet med den trubbiga änden. Vågar knappt gå till frisören med honom längre, hornen kanske syns om man klipper för mycket..

Inga kommentarer: