måndag 5 oktober 2009

Lite smått och gott

Äldste sonen och jag sitter och tittar på Göteborgsderbyt på Canal plus. 7 åringens uppfattning är glasklar, lag som kommer från samma stad som Liseberg finns i står över allt annat. Därför håller han ikväll på båda lagen, en enkel ekvation...

Två blytunga och framför allt viktiga poäng igår. Varje gång de grönvita åker till Malmö sänks genast kraven på poängskörd och man är nöjd med den där pinnen det brukar bli. Nu blev det ju straffar efter tre perioders vånda och då vet vi att Taif är ruggigt starka. Peter visar att han konserverat formen vad gäller straffar och stänger igen, som vanligt.
Seriefinal på onsdag mot ett pånyttfött OIK och förmodligen blir det en match med full fart åt båda hållen. Kan nog bli en riktigt kul match från läktarplats och det känns som att man nästan kan lova en grinig stämning på isen. Fan va kul det är med hockey!

Lördagskvällen blev oväntat nog riktigt kul. Sambon lagade en riktig brakmiddag medans jag själv njöt av Premier Leauge, Elitserien och Allsvenskan. Kvinnan i mitt liv tyckte det skulle smaka gott med en flaska vin till maten så vi knäckte en där till middagen. Sen knäckte vi en till av bara farten inna det tydligen var dags för grogg. Vet inte vad som flugit i tösen men det rann ner Bacardi Lemon och Cola i rask takt och framåt elvasnåret blev det Youtube. Sambons bror som var här gav upp när hon började spela Lasse Stefanz och hade jag inte gått in och styrt upp musikvalet där så hade vi haft dansbandsgala här natten lång. Det blev en riktig nostalgikväll med 80 och 90talsklassiker och inte förrän framåt tresnåret lade vi huvudet på kudden. Ibland glimmrar hon till min lilla kvinna, och det är då man inser hur bra man har det...

Arsenal-Blackburn 6-2. Game, set och match.

Två av 7 åringens kompisar rök ihop här på baksidan under en av alla dessa fotbollsmatcher som spelas här. Det var som att se en gammal Chuck Norrisrulle, för maken till karatesparkar har jag inte sett sen jag och polaren hyrde var enda ninjafilm som fanns i lokala videobutiken i början på 90-talet. Var får dom allt ifrån? Svär gör de också de små huliganerna så undertecknad tog dem i varsit öra och förpassade dem hemåt illa kvickt. Är det vanligt att man använder ord som k..huvud när man är 8 år? Sjukt...

Tyvärr missar jag Gislavedsresan då jag står utan skjuts upp och hem till Tingsryd. Alternativet är en nykter resa men med tanke på att det är fredag och jag vet hur sällskapet ser ut vore det ett stort misstag att sätta sig på den bussen med inställningen att hålla sig nykter....

Inga kommentarer: