torsdag 22 oktober 2009

3 nya..

Sitter och äter middag och utanför regnar det. Varför måste det regna de dagar man ska gå i ett dike fullt med lera och slipa gammal asfalt från en källarvägg? Tycker jag varit ganska snäll på slutet så jag kan inte för mitt liv förstå varför det ska drabba mig..

3 nya pinnar igår även om det satt ganska långt inne. Mörrum spelar efter sin förmåga första två perioderna. Man åker omkring och småhugger, ger lite efterslängar och ser till att spel avbrotten kommer tätt. På så sätt kommer de grönvita ur takt och spelet blir hafsigt. I tredje orkar sen inte Goiset stå emot utan Taif kan glida ifrån till en säker seger.
Ett par reflektioner från matchen:
Att bli tacklad av Jacobsson måste kännas som att bli överkörd av ett godståg. Man är riktigt glad att ha killen i vårt lag och inte på andra sidan.
Andreas svensson är fortfarande lika överskattad som förut, åker mest omkring och crosscheckar folk i ryggen och använder käften mer än klubban under sin tid på isen. Victor i målet har fortfarande en sjuk räddningsprocent, undrar om farsan i båset drar nåt på smilbanden?

Källaren hemma börjar så smått ta form. Målade väggarna i tvättstugan här om kvällen. Igår fick sambon ett ryck och skulle måla taket. Problemet var bara att väggarna fick sig en släng av sleven också så nu får jag måla en gång till på väggarna. Jättekul...

Inga kommentarer: