tisdag 20 oktober 2009

Lite av varje..

Jag älskar min soffa.. Att få slänga sig raklång i den när man slitit en hel dag är som sammet för själen och är det dessutom fin fotboll i form av Champions Leauge på burken känns den om möjligt mer underbar. Jag och 7 åringen laddar upp med kaffe och glass innan match, har skruvat upp honom lite och sagt att Liverpool förmodligen kommer förlora. Fick onda ögat direkt och fan vet vad som händer om Lyon gör första baljan, förmodligen kommer ett av de patenterade utbrotten kan jag tro.

Ännu en kväll har spenderats hos svågern och hans husgrund. Hjälpte pojkstackaren med hans dränering och inser så smått att jag kommer få lägga hela min helg hos honom om vi ska få någon ordning på tomten som nu mera ser ut som ett bombnedslag.

Imorgon får man så äntligen beträda helig mark igen, det är dags för hemmatch mot laxrenset och även om man kan gissa sig till utgången är det alltid lika kul att möta Mörrum. 10 dagar sedan jag såg Taif spela hockey och abstinensen är minst sagt kraftig, speciellt i söndags då man fick följa matchen på everysport och till slut fick se de grönvita stå som segrare. Mörrum har väl inte rosat marknaden direkt och vi ska givetvis vinna denna matchen 8 dagar i veckan om spelet är på en normal nivå. Ska bli kul att se om Heintz får chansen eller om han har bränt sina skepp efter ett par minst sagt tveksamma insatser. I vilket fall som helst ser jag väldigt mycket fram emot att få njuta av 60 minuter hockey imorgon.

Jaha och så blev det då tydligen ingen Svennis till landslaget. Ägarna i Notts Co ska tydligen satt käppar i hjulet för svensken. Lika bra det kanske, jag tror personligen inte Svennis skulle lyfta svensk fotboll. Har mer och mer fått ett intryck av att han på senare år mest jagar pengar och är inte så intresserad av just själva fotbollstränandet. Ett bevis på det kan man väl kalla Notts Co som spelar i division tusen i England men likväl skriver Sven långtidskontrakt. Han måste verkligen tro på det laget.....

Ha ha ni skulle sett 7 åringens min när Kuyts 1-0 blev bortdömt för gruff. Har ni sett ett barn som fått en julklapp de verkligen inte vill ha? Ungefär så såg det ut..

Gunners åker till Holand för att hämta hem minst en pinne. Tycker spelet sett ganska bra ut på slutet och i ligan maler man på. Än är inte loppet kört och i år känns det som att de kan vara med hela vägen och fightas till skillnad från i fjol.
Nu gick ju dock Walcott sönder i helgen och blir borta en månad men man har fullgoda ersättare och det känns tryggare än på länge. Kan bli en kul vinter.

Nu kaffe och fotboll!

Inga kommentarer: