onsdag 2 september 2009

Stryk av sambon...

Ikväll tog sig familjen tajkon ner till lokala bowlinghallen för att utse familjens kingpin. När vi väl kom igång efter bråk mellan bröderna om skor och efter att den ena tappat ett klot i golvet så hela hallen glodde tog givetvis jag ledningen och allt var i sin ordning. Nio rutor senare var jag besegrad med 6 poäng av sambon och jag inser nu vilket misstag det var att ge mig in i detta, jag hade liksom allt att förlora och gjorde det också... Fan detta lär jag få höra ett tag.

1-1 mot Leksingarna igår, klar godkänt! Även om det var märkbart tunt med folk i Leksand tycker jag att Taif visar att man har en sjuhelvetes vilja. Trodde faktiskt att man skulle tröttna av tempot men man krigar på in i det sista och kvitterar rättvist genom Björklund.
Bankelius, vad ska man säga? Killen måste ha tre lungor som han sliter. Som en igel och jagar på allt, såna behövs det många av i ett lag.
Verkar som om grabbarna höjde sig ett snäpp och även publiken längtar efter lite matcher med nerv i. Snart mina vänner, snart...

På jobbet sliter vi vidare. Huset som vi dränerade blev klart förra veckan men då visade sig att de vill ha marksten lagt också så de senaste dagarna har jag burit sten från morgon till kväll men bra blir det...

Garageinfarten blev stilig..


Gången till entrén blev inte heller fel..

Imorgon börjar vi på nästa hus som ska dräneras, ekorhjulet snurrar på.

Imorgon blir det derby för 7 åringens lag mot ärkerivalen. Givetvis räknar grabbarna med vinst, som vanligt.. I åe det tydligen inte lika intressant att vara målvakt utan nu är det anfallare som gäller. Är han inte Zlatan så är han Torres eller David Villa. Kul för honom, frågan är bara vem ska stå nu när alla plötsligt ska vara anfallare?

Brigaden ska tydligen flytta till andra sidan siåplats. Ovant men vad gör man inte för att komma närmare vattenhålet...

Inga kommentarer: