söndag 13 september 2009

Hej och hå..

Söndagkväll igen och jag är i ärlighetens namn helt slut idag. Det tar på orken att vara ute och ränna om nätterna, och jag som ska jobba över imorgon oxå..usch..

Förlust mot Lakers igår och enligt rapporterna var det rättvist, ändå viktigt med en genomkörare innan premiären om en vecka. Nu får man se till att vässa på detaljerna och framför allt se till att tejpa ihop Loket så karln kan vara med när det drar igång, väldigt viktigt enligt min mening. Premiär för Brigaden på nya läktarsidan, hur kändes det? Kan tänka mig att det var grymt ovant men ändå positivt att få se Taif anfalla i två perioder mot "vår" sida. Juha har tydligen gått och blivit sjuk, inte är det väl svininfluensan som han dragit med sig?

Stor balluns igår när herr ordförande Nilsson och syster firade födelsedagar ihop här nere. Diverse profiler från Brigaden på plats och de gjorde förstås sitt bästa för att berusa sig som vanligt. Oerhört goda smörgåstårtor från självaste Börjes och även om inte drickat kom därifrån var det riktigt smakfullt också. Måste berömma serveringspersonalen som satt det mycket humana priset 5 kronor för valfri dryck, givetvis kan man räkna ut snabbt vad resultatet av sådana priser blir framåt småtimmarna och jag tror inte det var någon som gick hem utan ett leende på läpparna. Stor tack till de bägge syskonen för en mycket trevlig kväll.

Emanuel Adebayor.. Vilken jävla idiotjävel. Först lipar fanskapet att fansen hatat honom i Arsenal och sedan slänger han sig på knäna framför Gunnersklacken igår efter att han gjort 3-1. Inte nog med det utan han passar på att sparka Van Persie i ansiktet när han ligger ner...Vad tror han? Hoppas fanskapet får ett hästahuvud på trappen när han ska hämta tidningen imorgon. Sånt här gör man inte ostraffat...

7 åringen satt idag och tittade på Pirates of the Caribbean på nya Disneykanalen. Eeeehh... jag vet inte riktigt om det var så lyckat såhär i efterhand. Allt ska strimlas och sprängas, väntar bara på att han ska fråga om han inte kan få en egen kanon. Klart han inte får det... fast om det nu skulle vara så att jag ångrar mig är det någon som vet var man kan köpa det? En kanon alltså...

Ny vinst igår för segermaskinen i rött. Asarum avfärdades denna gången men inte helt utan problem för en gångs skull. 7 åringen och hans kompisar började hela drabbningen på ett jättesmidigt sätt genom att högt och tydligt så alla hörde det förklara för omvärlden att: -Asarum suger!
Kändes lite pinsamt när man sedan skulle hälsa på tränaren och det kändes inte mindre pinsamt när de efter segern sa: -Vi sa ju att de sög! i samma höga stämma..
7 åringen hade inte sin bästa dag och stod mest och hängde mot stolpen i brist på att göra, tur då att resten av laget var på tårna och såg till att baklängesmålen begränsades till ett fåtal..

Måste kolla upp om jag kan hoppa av i Växjö på vägen hem från Göteborg på söndag. Stämmer det med en buss till Tingsryd i ungefär samma veva kanske jag hinner ner och kan se iallafall två perioder. Känns för jävligt om jag skulle missa matchen.

2 kommentarer:

Limma sa...

http://www.lanstrafikenkron.se/

Grönvit elit sa...

Tackar för den!