söndag 20 september 2009

So it begins...

Jaha govänner då var vi framme vid Dagen D. Äntligen drar serien igång och man får lite ordning på sitt hockeytittande framöver. För min egen del hänger mitt premiärtittande på en skör tråd då jag satt mitt hopp till att SJ för en gångs skull lyckas hålla tidtabellen..

Helgen i Göteborg har flutit på i ett skönt tempo och med solen gassande från en klarblå himmel. I fredags var det krogshow med Jerkan på Rondo, mycket trevligt. Ett jäkla drag och innan kvällen var slut stod gubbarna och tanterna på borden och dansade nedanför scenen. Vi hann givetvis med att besöka 7an en stund och innan det inta en riktigt god middag, en helkväll helt enkelt.
Igår begav vi oss så till Åby för att se Åby Stora Pris avgöras. Började faktiskt riktigt bra de första loppen och jag lyckades sätta vinnaren redan i första loppet innan V75an börjat. Det blev ett par småvinster till under dagen och vi slutade väl på plus minus noll ungefär. V75an var aldrig riktigt nära men var gjorde det när man får se en häst som Torvald Palema göra mos av konkurrenterna i perfekt förhållanden, vilket fantastisk djur.
Tyvärr slutade dagen i moll då en av hästarna i femte avdelningen segnade ner och dog under loppet, riktigt otäckt att se...
Kvällen fortsatte på en sportbar med Liverpool-West ham på skärmen och en monsterburgare på tallriken, när vi väl lyckats kämpa i oss den blev det 7an igen där kvällen avslutades i lugn och ro med ett par kalla.

Kommer Loket spela idag?

Får väl kravla mig upp och duscha av mig så man kan bege sig in till stan och köpa något till ungarna. Helvetet bryter väl tv om man inte har något med sig hem så jag tar det säkra före det osäkra..

Inga kommentarer: