lördag 26 september 2009

God afton medborgare


Ikväll har familjen en riktig hemmakväll. Godiset står på bordet, kebabpizzan ligger i magen och själv har man nåt lite gott i glaset. Meningen var att jag skulle se på film men 7 åringen fick se att det var Mr. Bean på femman så just nu får man nöja sig med engelsk humor den närmsta halvtimmen.

Gunners vinner en inte allt för övertygande seger med 1-0 borta mot ett Fulham som hade mängder med chanser att kvittera, men tredjekeepern Mannone i Arsenalmålet storspelade och räddade de 3 poängen ett flertal gånger. Bara att ta tre pinnar och gå vidare, nu väntar Olympiakos i CL i veckan och efter det två lättare hemmammatcher mot Blackburn och Birmingham.

Idag har jag kört över halva Blekinge känns det som. Först skulle farsans båt hämtas, sedan till bygghandeln för att hämta virke till stugan. Vidare ut till stugan, av med båten och virket för att sedan köra tillbaka till Ronneby. In på Järnia och handla, från Järnia till Nättraby för att köpa ett träd till tomten vid stugan. Från Nättraby till Elgiganten, därifrån till stugan och plantera trädet innan man fick komma hem och pusta ut. Skulle man inte vara ledig om helgerna...?

Vaknade i morse vid åttatiden av att jag hörde något som prasslade i vardagsrummet. Trött som en gnu orkade jag först inte resa på mig och se efter vad det var men när det fortsatte ett tag smög jag ut för att se vad det handlade om. Sneglade in bakom dörrfodret och fick se 4 åringen sitta och kränga hemkola från gårdagens godisskål.
-Jaha här sitter du, sa jag.
Pojkstackaren hoppade en halvmeter och mumlade fram -Jag tog bara en, med munnen full med kola.
Dreglet rann från mungipan och bordet var fullt med papper, men jag tänkte att ibland är det lika bra att inte syna bluffen...

Kungälv imorgon, 3 nya poäng. För visst ska vi avfärda Kungälv? Ja jag vet att de har varit ett litet orosmoment de senaste åren och vi förlorade ju bl.a i fjol med 4-0 hemma men årets upplaga känns betydligt blekare och nu har man ju även sett de grönvitas spel i två matcher och det räcker gott för min del för att sia om utgången.
En komfortabel seger och grönvita maskinen rullar vidare, hur låter det?

Hästarna då? Äh, jag tror vi hoppar över den biten ikväll så att säga....

Inga kommentarer: