måndag 21 september 2009

Matt Davidson

Ja vad säger man om denna s.k Miljonman som blivit så nerskriven av motståndare och deras supportrar? Till dessa så kallade "hockeyexperter" skickade Matt en jäkligt tydlig signal igår, det var nåt i stil med: -Ni har inte en jävla aning vad ni pratar om!
Det han visade igår var precis det vi alla gått och hoppats på, en aggressiv spelare både offensivt och defensivt med vad det verkar en extra lunga och en fantastisk blick för spelet. 3-2 målet var rappt och välplacerat, in i slottet och så fort pucken kom så drar han till direkt utan att tänka. Det är med ett leende man ser fram emot onsdagen..

Färjestad-Skellefteå på 2an, äntligen drar Elitserien igång. Sambon sliter givetvis sitt hår när hon inser att hennes tv tittande nu kommer bli om möjligt än mer begränsat, själv njuter man och gläds åt allt tvgodis som serveras under vinterhalvåret. 2-0 alla redan till FBK som bytt ut halva laget inför säsongen, ska bli intressant om mästarna kan hävda sig i år. Med tränare som Perra i båset borde det dock inte vara en omöjlighet.

Förutom den hafsiga inledningen igår var egentligen det enda som bekymrade mig Lokets insats. Helt klart är han hämmad på något sätt och han åkte nästan åt sidan när det höll på att smälla mot sargen. Hoppas det inte är något allvarligt, en kapten är alltid en kapten. En ledare på och av isen...

Hallelulja! För en gångs skull höll SJ vad de lovat och släppte av mig i Växjö 14.58, tack tack!!!! Sen var det bara att ta 240an ner till Tingsryd och även om jag missade de tio första minuterna på matchen får man vara glad att jag hann dit. Tack än en gång SJ, jag lovar att inte skälla på er mer.. förrän nästa gång jag ska åka...

3-0 till Färjestad, grymt snyggt..

1923 har lagt upp en jävligt skön video från igår. Riktigt snyggt och riktigt kul att följa honom från kylskåpet till slutsignalen. Fem plus!

Inga kommentarer: