måndag 31 augusti 2009

Slut på sommaren?

1 September imorgon och även om det kan vara ganska gott på dagarna känns det ändå som att när september kommer är sommaren slut. Vaknade till vid femsnåret i morse och reflekterade för första gången över hur förbannat mörkt det var. Vem som helst skulle ju bli deprimerad för mindre men vi som älskar vårt Taif vet ju att för varje dag det blir mörkare ju närmre kommer vi premiären och början på resan hem, hem dit vi hör hemma..

Jag ser på löjligt mycket fotboll om kvällarna nu. Igår låg jag framför tvn från halv tre till klockan var över elva och insöp all den underbara fotboll som serverades. Ännu en sak som gör att höst och vinter inte känns så tung, alla sköna helger i soffan framför tvn med fotboll från världens alla ligor. Ikväll blir det först Malmö-Helsingborg och sedan Barcas hemmapremiär forhoppningsvis med Zlatan från start. Jag har aldrig varit något stort fan av pojken men han levererar och har min fulla respekt för det han gör, frågan är bara om han passar in i Barcelonas sätt att spela.

Straffturnering på gräsmattan med 7 åringen ikväll, vi har två ganska stora mål och turas om att skjuta från vårt eget mål på den andra och först till fem brukar vinna, med betoning på brukar... För ikväll var det nämligen såhär att jag lyckades sparka in 5-3 och firade tydligen lite för mycket så sonen bröt ihop fullständigt och skrek med tårarna rinnandes för kinderna: -Vi kör till sex!!!
Ok sa jag och lät honom göra 5-4 innan jag dunkade in 6-4 och gjorde ytterligare en segergest. Det skulle jag inte gjort, tårarna fullkomligt sprutade nu och ett hulkande: -Först till sju är det faktiskt! kom från sonen.
Insåg här att vi kommer få hålla på hela natten om jag inte släpper in ett par och fem minuter senare var jag besegrad med 7-6 till allas lättnad. Tårarna avtog och efter att han firat färdigt kom han fram, gav mig en kram och sa: -Det gör inget att jag vann va pappa? Nästa gång kanske du vinner...
Tror du? tänkte jag för mig själv....

Leksand hemma imorgon, en match som egentligen inte kommer säga så mycket om vart vi står men ändå ska bli kul att se. Flera gamla storspelare i Leksand numera, synd bara att Oliver tydligen inte ska spela. Jan Huokko bröt visst fingret mot AIK så han lär väl inte spela heller, med andra ord kan vi lämna lösk....na hemma...

Inga kommentarer: