onsdag 9 september 2009

Tomtar på isen!


Får väl börja med att be om ursäkt för uppehållet men får dock påpeka att det varit helt ofrivilligt. Superduktiga perfekta Telia som aldrig kan göra fel har tydligen inte klarat ut att koppla in min telefon när jag ändrade från vanligt till bredbandstelefoni. Familjen har nu varit utan telefon i snart en månad, Telia skickade ett nytt modem som jag fick igår. Tror ni det fungerade? Nä nä, plötsligt var BÅDE telefonen och Internet borta. Kanon.... ringde till supporten för fyrahundrasjuttioelfte gången och sa vänligt men bestämt att om ni ber mig dra ut sladden och starta om modemet en gång till kommer jag hemsöka er allihop.
Så efter två timmar i telefonen igårkväll lyckades äntligen stolpskottet i andra änden få snurr på telefonen men inte Internet. Har jagat dem med blåslampa idag och som ni märker har det givit resultat, räkna med att det kommer krävas kompensation..

Tomtarna borta ikväll då, en liten värdemätare. Vi har ju på senare år haft ganska svårt att slå Troja i Ljungby så viljan borde finnas där. Ska bli kul att höra omdömet om Juha och se vad han går för, även om det är kanske lite tidigt att dra några växlar efter bara ett par dagar på plats. Loket är visst också på väg tillbaka och det ljusnar mer och mer allt eftersom vi närmar oss premiären, gott!

Ikväll blir det för min egen del Malta-Sverige hos svärföräldrarna. En match som ska vinnas med ett par mål tycker jag allt och kan vi även få lite hjälp av Albanien så kan det bli en riktigt trevlig kväll.
Ska bli kul att höra svärfars kommentar om Zlatan nu när han avgjorde sist. Om man säger så här så är väl inte Zlatan gubbens favorit och allt som ofta dömer han ut skåningen när han missat en chans eller bränt en passning. Tror jag ska börja kvällen med : -Vilken hjälte han var i lördags den där Zlatan du.....

På tal om Taif så vankas det kalas på lördag för en eller flera initierade i Brigaden. Sannolikheten att det slutar med ett rent fylleslag är relativt stor men jag hoppas och tror att vi har kul fram tills stolarna åker ut genom rutorna..
Vapendragaren ska även han dit så jag ser mycket ljust på helgens begivenheter, längtar faktiskt på riktigt till lördag. Frågan är bara vad man ska köpa till födelsedagsbarnen...? Jag och lille Lars får väl slå vore kloka huvuden ihop och komma på nåt. Just sånt där vi ju SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra på...

Ja nu när min Internetuppkoppling fungerar igen ska jag försöka kladda lite mer här, på återssende!

Inga kommentarer: