torsdag 6 augusti 2009

Snart får jag börja ta inträde...


Min trädgård har blivit något av ett dagis för ungarna i grannskapet. Spelas det inte fotboll på lilla Wembley så badas det i poolen och äts glass på altanen. Jag älskar ungar tro inget annat men snart får jag börja ta inträde om alla föräldrar ska lämpa av sina ungar här så fort de ska ett "ärende"....
Man kan ju liksom inte bara lämna 6-8 ungar ensamma vid poolen, utan min uppgift om dagarna blir nu att agera badvakt och efter det fotbollsmålvakt när ett gäng unga Ronaldos ska skjuta straffar. Vadå semester?

Igårkväll var det stor grillkväll i sommarstugan med sambons släkt, en tradition som brukar upprepa sig varje sommar. Jag stod för korvgrillningen och det gick nog åt mer eller mindre än halv ko i korv räknat, för det var fasen vad de åt när maten kom på bordet. Efter maten blev det lite fiske med ungarna och 7 åringens kusin fick sitt livs första gädda. Lyckan var givetvis total när grabben stolt skulle fotograferas med trofén, tror knappast han sov på hela natten..

Verkar bli lite folk som ska upp och se Taif imorgon. För min egen del spolieras detta av diverse måsten men även av fest på lördag kväll. Som väntat är tipsbolagsgossarna för hemmakära och det blir utgång på hemmaplan, stor baluns på torget i stan och med säkerhet blir det sent och väldigt blaskigt. Om vi sedan mot förmodan skulle dra in en storvinst kanske vi rent av skiter i att komma hem utan tar pengarna och drar en vecka till Ibiza eller nån annan partyö och lever rövare en hel veck.... Oj, förlåt.. Råkade visst drömma mig bort där ett tag, givetvis kan inte detta hända då det finns vissa feminina krafter som skulle sätta stopp för detta illa kvickt. Men drömmar får man väl..?

Nya problem för Arsenal. Rosicky som nyligen kom tillbaka är skadad igen och borta till mitten av september. Med även Nasri borta ser det tunnare ut på mitten än väntat och det blir en tuff start på säsongen för Gunners. Inget nytt om Vieira men Wenger säger sig ha ögonen på ett par spelare.

Premiärträning med 7 åringens lag ikväll efter sommarlovet. Hela 6 tappra grabbar masade sig ner till den 28 gradiga gryta som planen bestod av ikväll. Efter en halvtimme var det 6 stycken disktrasor som frustade omkring och vi bröt lite tidigare än planerat p.g.a det lilla antalet och värmen. Riktigt kul att se alla nya målgester som tydligen tränats in under sommaren, dock gick det lite sämre för en ung stjärna som skulle göra Anja Pärsons "Sälen". Ni vet hur man brukar se ut på låren efter att ha glidtacklats lite under en match? Så såg denna killen ut på bröstet, en liten tår kom också kan meddelas..

Börjar bli lite sliten i kroppen efter allt osunt leverne nu under semestern. Trots detta är nu varenda helg i Augusti uppbokad med tipsfester , 35-års kalas och kräftskivor. Känns som att september är mer efterlängtad än någonsin trots att jag inte gillar hösten. Hockeypremiär och kanske t.o.m en och annan lugn hemmakväll om helgerna. Men som sagt först ska vi ta oss igenom Augusti och får väl använda mig av en gammal sportfloskel, vi tar en match i taget...

Inga kommentarer: