söndag 2 augusti 2009

Söndag kväll..

En skön lugn söndag lider mot sitt slut, har hunnit med att klippa gräset och vinna 2 av 3 fotbollsmatcher mot 7 åringen bl.a. Söndagsmiddag hos morsan har även bockats av och det var extra välkommet en dag som denna då krafterna inte riktigt funnits där. Var som bekant på grillning igår hos min tränarkollega i fotbollen och det blev inte helt planerat väldigt mycket dricka. Som om det inte räckte med att det dukades upp en gourmetmiddag så var det fördrink, vin, öl, avec och grogg. Så undertecknad var rätt blaskig då familjen satte sig på sina cyklar för att trampa den korta biten hem men 7 åringen visade vägen så det gick bra.

Det lilla spelbolaget har ju stor tipshelg nu på i helgen så det hade som sagt passat bra med en resa till Växjö för att liksom slå två flugor i en smäll. Det hade funnits utrymme för tippning, hockey och en kväll på stan allt på ett och samma ställe. Nu blir det ju som väntat inte så, mina så kallade kamrater får inte fritt från sina kedjor och får snällt behålla tofflorna på hela helgen.
Förhoppningsvis får jag med mig vapendragaren iallafall, han är inte lika hårt hållen som de övriga...

Kul initiativ med Taif på Everysport. Vad jag förstår kommer det att visas matcher intervjuer och lite annat smått och gott för oss hockeytokiga, precis vad man önskat.
Sen får vi ju också hoppas att Alamäki är tillbaka så fort som möjligt förstås, inte att förglömma.

Såg Per Moberg laga mat för en stund sedan på fyran, fan va hungrig jag blev...

På tisdag bär det av till Templet, ska bli kul att träffa Taifare och se nyförvärven. Man känner i kroppen att säsongen närmar sig...

Inga kommentarer: