söndag 9 augusti 2009

Varmt...

Jaha då ligger man här på soffan framför Bajen-Djurgården tillsammans med 7 åringen och två av hans kompisar. Alla har plötsligt blivit Djurgårdare och skriker högljudt varje gång ett domslut går emot blåränderna. Själv är jag mest glad för att jag får ligga ner i två timmar med gott samvete...

Igårkväll var det så dags för partaj med det lilla tipsbolaget. Hur det gick med själva tipset talar vi tyst om men fyra av oss sju lyckades få fritt för att göra stan osäker. Blev utbjuden på fest vid havet av den festande lokalpolitikern men vi insåg snabbt att vi inte smällte in i sällskapet då det plockades fram picknickkorgar och pastasallad hos de övriga medans jag och vapendragaren bara hade varsin kasse med en halv liter brännvin och en flaska coca-cola...
Snabbt tog vi oss hem till mig med hjälp av en vänlig själ och väl hemma blev det sedan en gammal favorit, youtube och grogg. Framåt elvatiden drog vi oss neråt stan för att besöka festligheterna på torget, vapendragaren var då klart justerad skall tilläggas. Kvällen flöt på i goda vänners lag och vi drog efter ett tag vidare till nästa hållplats, Dr. Jekyll o Mr. Hyde. Gjorde där kvällens fynd då jag i vimlet träffade på lokalpolitikerns väninna från London. Vi pratade en stund och det visade sig att hon hade säsongsbiljett på Emirates och såg i stort varenda match Arsenal lirade. Jag blev ju givetvis som ett barn på julafton och fram tills att de stängde och nästan fick bära ut oss gick vi igenom allt från gamla favoritspelare, snygga mål och nya värvningar. Funderar ni på att skaffa säsongskort på Emirates? Glöm det, det är 14000 i kö....

Snöplig förlust för de grönvita igår. Tydligen har man spelat riktigt bra och hittar varandra trots att det är tidigt på säsongen. Pinsamt med Lakriströjorna i fredags och nån får väl ta på sig det där och krypa till korset, för inte fasen ska man behöva spela i röda clownkläder..

Vapendragaren mår lite dåligt idag, eller rättare sagt lille Lars ligger hemma nu och hoppas soffan ska sluta snurra. Som om inte det är nog ska han börja jobba imorgon också och känner jag mig själv rätt så åker det nog iväg ett sms till honom imorgon när jag kliver upp. Vid halv tio tiden....

Söndagsmiddag hos morsan ikväll. Alltid lika välkommet dagar som denna då man mest vill bli omhändertagen och ompysslad. Ungarna och sambon har varit på Brunnsbadet så jag har kunnat mjölka bort det mesta av dagen. Har dock hunnit med att spika dit de sista av plåtarna på 4 åringens rum så det är som sagt med gott samvete man nu kan se på fotboll.

Inga kommentarer: