söndag 23 augusti 2009

Jag tyar icke mera...

Aftonbladet presenterar idag sin topp tio lista av Sky Barer världen runt. Förväntar mig givetvis att Dackehallens egen kommer att finnas med på minst 5e plats nästa år, men det vill nog till att Tisse och grabbarna börjar dänga i lite spik snart om det ska vara klart till premiären.

Kräftskiva igår och det blev precis sådär blaskigt som det brukar. Sambon ligger kvar i sängen, hon har tydligen fått "dillsjukan" av kräftorna piper hon. Lekas skulle det göras också, första grenen var minigolf och jag som van golfare fick kliva fram och representera mitt lag. Min motståndare blev typiskt nog sambon och ni kan säkert räkna ut hur det slutade redan här... Precis, på tre banor fick jag ihop 23 slag medan sambon fick 7. Resten av sällskapet tyckte förstås att detta var vääääääldigt roligt och man kan väl säga att jag blev påmind om detta ett par gånger under kvällen. Aftonen avslutades med allsång och gitarrspel med blandad kvalitet men vem bryr sig när man sjunger så bra som man bara kan göra halv två en lördagnatt efter en låda kräftor och en flaska Skåne.

Gunners trummar på och 7 åringen är minst sagt vansinnig här hemma. Tror att inom kort har jag fått ordning på pojken igen och det ska bli kul att se när han kryper till korset och tar på sig sin Arsenaltröja. 4-1 igår som likaväl kunde blivit både 6 och 7-1 om man satt sina chanser. Nu har ju inte motståndet varit det bästa i de två första omgångarna men det ser riktigt bra ut och de unga spelarna Gibbs och Ramsey klarar sig utmärkt när de får chansen. Härligt!

Mycket snack om skadorna i truppen och visst fasen är det illa att det ser ut som det gör men vi får väl iallafall lugna oss tills vi närmar oss premiären innan vi börjar oroa oss.

Idag ska jag nog inte röra mig från soffan. Har klippt gräset nu på morgonen och det var en kamp bara det när huvudet är tungt så nu får det minsann räcka för idag, det är jag värd...

Inga kommentarer: