torsdag 13 augusti 2009

Gott!


Efter ett tag av velande fick så sambon och jag tummen ur och beställde tv,bredband och telefoni genom Telia. Eller ja, telefoni och bredband hade vi ju sen innan därifrån men inte tv eller bredbanstelefoni. Med alla abonnemangsavgifter på "vanlig" telefoni och Boxers dyra priser tjänar vi nästan 300 spänn i månaden på detta nya alternativ och har sjukt nog ännu fler kanaler än innan. Hela 8 Canal+ kanaler, mycket fotboll.. Men även en kanal som jag tittade mycket på för många år sedan men som jag inte haft på Boxer, nämligen VH1. En musikkanal som bara spelar musik och inget annat tjafs, och vilken musik sen! Ikväll räknar man ner de 100 bästa förstasinglarna på skivor som gjorts och Metallica, Deep Purple, Lynard Skynard och Europe avlöser varanda. Kan tänka mig att man kan ha minst lika kul framför detta som till Youtube...

Fotbollsträning med 7 åringen ikväll. Under spelmomentet ikväll tyckte vi att det ena laget inte markerade tillräckligt bra utan vi bad dem vara lite mer aggressiva och täcka sin gubbe lite bättre. Det skulle vi inte gjort...för 2 sekunder senare åkte den förste stackaren i andra laget i backen efter en bensax. En annan kämpe fick en armbåge så näsan blödde och frisparkarna duggade tätt på slutet. Nästa gång väljer jag kanske ett annat ord en aggressiv i min förklaring...

Titta där, nu lirar de Nirvana! Å vilka minnen...

2 dagar till Premier Leaugestarten. Lördagkvällen kommer att spenderas hos PartyPersson och jag ber till högre makter att jag inte ska missa matchen mot Everton som börjar 18.30. På något sätt måste detta lösas och jag kan tänka mig minst en till i sällskapet känner likadant då han har ett precis lika stort Arsenalhjärta som undertecknad. Risken är dock stor att Månsson tar med gitarren och då är det kört.. då kan vi glömma allt vad fotboll och bordskick heter, då blir det bara ren och härlig allsång tills grannarna klagar.

Fortsätter Jacobsson tackla så hela säsongen kommer han ha ihjäl nån, fan va det smäller...

Inga kommentarer: