onsdag 26 augusti 2009

5-0

Säker vinst ikväll, skönt med ett lugnande besked att det börjar ordna upp sig både med spel och med skadorna. Ska bli intresant att se hur det kommer se ut mot Leksand, hoppas det blir mycket folk.

Plockade ihop poolen ikväll. Jag och sambon öst nog 3000 spannjävlar innan den var tom. Ja jag vet att man kan ha en slang men om jag skulle väntat på den hade det hunnit bli sommar igen.. Nu är skiten nerpackat iallfall och min säsong som badvakt är över..

Kräftskiva på fredag igen, det är inget slut på festandet. Meningen var att jag skulle varit nykter eftersom 7 åringen skulle spela match tidigt på lördag. Nu blev matchen flyttad till torsdag och då har man ju liksom inget att passa dagen efter..
Även den festande lokalpolitikern ska dit så redan då vet man att det kommer bli en höjdare. Man skulle kunna säga att han levererar varje gång.

Det står nu klart att jag missar premiären mot Nybro. Jag och farsan brukar åka upp till brorsan i Göteborg varje höst för att gå på 7:ans ölhall och dricka pilsner samt kanske unna oss en fotbollsmatch eller dylikt. Just i år var helgen 18-20 den som passade bäst så det är med kluvna känslor man sätter sig på tåget, visst är det jäkligt kul att träffa brorsan och umgås vi grabbar å andra sidan lockar en hemmapriär mot Nybro rätt mycket också...

Inga kommentarer: