lördag 29 augusti 2009

Lördag

Första lördagkvällen på en månad som jag bara sitter hemma och tar det lugnt, skönt faktiskt. Det var ju kräftskiva igår och nu får det nog räcka med galenskaperna för ett tag säger kroppen, att hålla på att festa som en 20 åring håller inte helt enkelt så nu blir det uppehåll till den 12e då det är fest igen.

7 rätt på V75 idag! 6308 riksdaler klirrade in i spelkassan och Göteborgshelgen är finansierad. Lillbrorsan som tagit ut raderna var givetvis mallig och med all rätt, detta behövdes.

Arsenal torskar mot United med 2-1 i en match man lika väl kunde vunnit. Men ett oturligt och väldigt snyggt självmål blir tungan på vågen och Old Traffordspöket lever kvar. Arshavins kanon till 1-0 tar vi dock med oss och får man bara ha spelarna hela kommer detta att bära långt. Man avancerade även vidare i veckan då man slog ut Celtic ur Champions Leauge så man kan inte hänga med huvudet allt för mycket.

Som alltid när det är kräftskiva ska det drickas snaps. Min arbetskamrat Goisaren har en sambo som dricker brännvin som du och jag dricker vatten. Nu var det ju så att den blivande svågern var med och när han luktat på korken ska han alltid dricka ikapp. Igår gick han dock på en mina då Goisarns sambo ställde upp och de båda kombatanterna tog varsin flaska snaps, ni vet de där man kan köpa i 6-pack på systemet. Innan svågern knappt hade hunnit börja hade sambon dragit i sig nästan hela sin och när hon var klar var lillgrabben halvvägs men fick avbryta för att besöka buskarna utanför.
Man ska välja sina strider som sagt...

Nu suger det i hockeytarmen tycker jag, ska bli kul att se matchen på tisdag. Får hoppas att Loket och grabbarna är tillbaka snart så man får lite kontinuitet i det hela nu när det bara är tre veckor till säsongen drar igång.
På tal om hockey så slog ju ikväll Örebro KHK och min första tanke var, vem blir nu värlsmästare när världsmästarna slog världsmästarna? Konstigt...

Inga kommentarer: