söndag 16 augusti 2009

The end

Ja fy fan rent ut sagt... Imorgon börjar allvaret igen och det är slut på all kravlös ledighet. Hur i hela friden ska man kunna stiga upp klockan sex när man är van att inte öppna de små blå förrän tre timmar senare i vanliga fall?
Måste ändå säga att de varit en grymt skön semester, första på länge där jag riktigt tagit det lugnt och struntat i allt vad renoveringar och måsten heter. Bara legat still och tagit igen mig, kan ärligt säga att jag är riktigt utvilad för en gångs skull.


Så till gårdagens klang och jubelföreställning på Goodison Park. Inte mina vildaste drömmar kunde jag trott att man skulle mosa Everton på det sättet man gjorde. Nog för att Everton inte var bra men de fick liksom aldrig chansen, Arsenal styrde matchen från sekund ett och det vär länge sen jag njöt så av en fotbollsmatch.
Nye Thomas Vermaelen gjorde ett starkt intryck tycker jag och visade precis var skåpet skulle stå. Man drömde sig nästan tillbaka till Adams och Keowns dagar då straffområdet var en borg beskyddad av fyrtorn. Ett mål hann den unge belgaren också med, en klart godkänd premiär.

Kvällen i övrigt var lika kul som matchen. Persson skötte grillningen, ny grill hade införskaffats och kocken själv var givetvis stolt över sitt köp. Allt gick väldigt bra tills köttet kom på, då visade det sig att det tydligen satt en inbyggd rökmaskin i grillen som gjorde att både altan och hus rökfylldes. Väldigt effektfullt måste jag säga och det kändes lite grann som att nån slängt in en bengalisk eld i vardagsrummet där jag och Plåtslagaren satt framför Arsenalmatchen.
Trots detta kunde vi avnjuta en underbar middag när röken väl lagt sig och efter en lång kväll med många skratt var klockan nästan tre när jag lade huvudet på kudden.

Något tungt i skallen idag. Som om inte jobbångesten och huvudvärken var nog ska jag nu på grillning med 4 åringens dagis om en stund. Sitta och le tillsammans med de andra föräldrarna och prata om hur duktiga de är känns väl inte så lockande just idag... Nog för att jag tycker väldigt bra om den personal som har hand om mina barn om dagarna, men sista söndagen på semestern och med skallabank är väl kanske det inte just sånt här man är sugen på....

Inga kommentarer: