måndag 16 februari 2009

Vad har jag gjort!!??



Har varit ledig idag då det varit 10 minusgrader här nere och tjälen satt sig i vägen. Inte lönt att gräva så vi tog en dag extra fritt. Fick ett ryck när jag gick här hemma att börja pula lite med trappan. Nu i efterhand borde jag inte haft så bråttom... För i samma ögonblick jag drog bort den sista biten filtmatta som satt limmad på stegen och skulle börja slipa försvann all motivation. Fatta vilket jävla jobb jag har framför mig, hur kunde jag vara så korkad. Nu går det ju givetvis inte att backa ur heller då sambon redan börjat prata färgnyanser... SMART GJORT!!

Två underbara poäng igår emot Skåre. Riktigt imponerande att kunna få med sig två pinnar hem till Småland och det var tydligen bud på mer om man läser intervjuerna i tidningen. Olof Svensson får avgöra på straffar, undrar om han gjorde samma fint som han alltid gör? I vilket fall som helst ser det bra ut inför avslutningen och det ska mycket till för att man inte ska bli bland de två första. Nu har man ju Kungälv på onsdag, ett Kungälv som bara lyckats ta en ynka poäng och många tror säkert att det bara är att inkassera 3 poäng men Kungälv har slagit Taif i Dackehallen denna säsongen och är man inte på topp kan man få en obehaglig överraskning.

Fotbollsturnering igår med 7 åringens lag. 3 föreningar hade samlats för en turnering med två lag vardera, målvakt och fem utespelare var det som gällde. 7 åringen som är målvakt började första matchen med att skrämma slag på sin far.. Han fick ett skott på sig som han räddade efter en halvminut och man tror han ska kasta ut den till en back så spelet kommer igång. Nä nä ungen vänder sig om så han har näsan in mot målet, kastar upp bollen i luften och gör en utspark baklänges över sig själv och halvvägs upp på plan... När mitt hjärta sedan börjat slå igen efter ett par minuter gick jag fram till honom och frågade varför han gjorde så? -Tänkte bara att jag skulle prova en gång, fick jag till svar.
-Prova inte det fler gånger är du snäll, din fars hjärta är inte gjort för sånt, sa jag allt medan han flinade.
Hur det gick i turneringen? Jo då vi spelade 5 matcher och vann allihop utan att släppa in ett enda mål. 1-0,3-0,1-0,5-0 och 4-0 blev resultaten och sonen hann med att göra mål också då han spelade ute en match. Lyckan var givetvis total och eftermiddagen avslutades med McDonalds, tror han log hela kvällen ta mig tusan.

Det blir tajt i fortsättningserien. På onsdag avgörs det i Stålhallen vilket lag som tar playoffplatsen efter att Oik klantat sig igen och torskat mot Gislaved. Kåhåkå har chansen att snuva Steeeelers på platsen vid vinst och det verkar bli fullsatt enligt Sydöstran.

Lyckades pricka in 6 rätt på hästarna i lördags. Äntligen! Givetvis gav det exakt 0 kronor och brorsan var i upplösningstillstånd då han räknat med minst ett fyrsiffrigt belopp. Bara att inse sina begränsningar..

Nä jag får väl ta mitt slippapper och fortsätta, bara 14 steg kvar....

Inga kommentarer: