fredag 20 februari 2009

Lägesrapport

Sitter just nu framför Lets Dance med familjen och för att ta mig igenom detta har jag slagit upp ett stort glas cognac och laddat med en hel del bra youtubeklipp som jag kan trösta mig med. Åt nog lite för mycket Tacos till middag känner jag så mer öl blir det inte tal om, spriten däremot slinker ner vid sidan om som ni vet.
Imorgon slänger jag in packning och sambo i bilen och drar till Kalmar för en slapparhelg på hotell med shopping och KANSKE samkväm.... A ni vet man måste skämma bort dom lite ibland så man får lugn och ro ett tag till.

I två dagar nu har lokaltidningarna här nere blaffat upp stora rubriker om: "Vägen till Allsvenskan" och "Man ska slå Mjölby med 7-1, 8-1"
Redan trött på skiten och ingen blir gladare än jag om de spricker i första play off rundan.

Trappjävlen börjar gå mig nerverna, har nu grundat skiten 3!!! gånger och ändå går den gamla färgen igenom. Tålamodet tryter minst sagt och blir det inte ett genombrott i utvecklingen snart är risken stor att vi snart få ta en stege upp till övervåningen.....

Bägge ungarna vägrade högljudt att äta middag då de var sååååå mätta och inte orkade äta en tugga till. Nu en halvtimme senare sitter de och vräker i sig godis så att de knappt hinner andas mellan tuggorna. Konstigt, det kanske är med godiset som med spriten att det slinker ner bredvid..?

Skövde borta imorgon, tror det blir ännu en straff eller suddenvinst och förstaplatsen säkrad. Känns som att tabellen kommer sluta som den ser ut med Skåre på tredje plats och Ööööööörebro på andra. Starkt boys!

Brukar inte följa såpor och dylikt men hittade ett klipp från Idol 2008 med en kille som har en riktigt härlig röst. Killen ser knappast ut att ha en sån stämma vid första anblicken...

Inga kommentarer: