tisdag 10 februari 2009

Inte ska man väl missa matchen????????????


En decimeter nysnö utlovad i Blekinge, jag kunde ge mig fan på detta.. Som jag skrivit innan så har företaget jag jobbar i jour om det blir snö. Detta innebär att imorgon kommer jag att få skotta snö, helt klart fel dag att utföra detta.
Får hoppas man kan smita emellan med en hockeymatch, vore ju alldeles förfärligt om man skulle missa den.
Ja ja nu ska vi inte måla fan på väggen men en och annan tumme får man nog hålla.

Match imorgon som sagt, äntligen! Hockeysuget är nu enormt stort och det ska bli riktigt skoj att se hur grabbarna konserverat formen, eller formen och formen nu förlorade man ju sist så nu börjar vi om på ny kula. Grymt viktigt att få en bra start mot Pantöööööööööööööörn, men man är van att de grönvita levererar och jag tror på en säker seger.

Twisted Sister till Sweden Rock, jaha...............

Häromdagen var glassbilen här. Detta jävulens påfund.. För precis när ungarna lugnat ner sig på kvällen då hör man den där förbannade låten och ungarna studsar ur soffan och upp i fönstret på två röda. GLASSBILEN, GLASSBILEN KOMMER!!!!!!!! och under en smått panikfylld stress försöker de klä på både skor, jacka och mössa samtidigt för att hinna ut först. SNABBA DIG DEN KÖR SNART SNABBA DIG PAPPA!!!!!!!!!!!!!! Febrilt letar man efter plånboken allt under ungarnas skrik om att snabba sig. När man väl kommer ut kan givetvis inte bröderna komma överens utan det slutar att man står där med glass för 300 kronor som man inte ens tycker om själv. Så jag vill här framföra mitt innersta tack till alla dessa glassbilschaufförer som kör och tutar om kvällarna så ungarna inte kan sova förrän halv tolv eftersom de är så uppspelta efteråt, för att inte tala om sockerrushen de får av all glass. Tack tack!!! Förrsten sa jag att den kommer två gånger i månaden också....?

Kolla på de här så förstår ni vad jag menar...

Inga kommentarer: