onsdag 4 februari 2009

Okej...

Sitter och tittar lite på KB65 som möter MODO på svenska spels site. Vad är meningen med att visa den matchen egentligen? Är det för att Foppa gör comeback för femtioelfte gången eller har Fahlander ett finger med i KB också och har riggat en kamera bara till sig så han kan se det? Inget ont om Foppa, han är kung och han har säkert ett jäkla sug kvar annars hade han inte kämpat på för att komma tillbaka. Men man kan bara göra så och så många comebacker innan det går från imponerande till sorgligt...

Onsdag utan hockey, klart annorlunda måste jag säga. Vad ska man hitta på? Ungarna har som vanligt ockuperat tv:n så den kan man glömma. Sökte mig ner till mina domäner i källaren för att vara duktig och rengöra pannan. När det var klart började jag röja lite bland all skit man samlat på sig. Herregud säger jag bara, man är som en hamster. Det får bli storrensning snart så man kan ta sig fram bland julklappspapper och wellpapp. Fast det är klart på lördag är det ju kalas och då blir det mer kartonger och papper, jag avvakatar...

Två veckor kvar till man kan förnya sitt mobilabonnenmang, tack gode gud. Har under det senaste året utövat ett krig mot den mobilen jag har nu. Köpt en SonyEricsson W910i för ett år sedan och sämre telefonjävel finns inte. Kass kamera värdelöst ljud och en telefon som stänger av sig själv stup i kvarten. Kan inte räkna upp alla gånger jag slagit den i bordet eller kastat den i golvet i ren ilska när den lagt av. Tydligen är det nåt generalfel på just den modellen och det ska bli förlösande att hämta en ny mobil och samtidigt lägga den gamla på gatan så jag kan köra över den. Ingen ska behöva överta den och utstå det jag gjort..

Kan man inte ta en grogg när det är kalas för barn? På lördag är det som sagt kalas för sjuåringen och jag tyckte att det är klart gubbarna ska ha en grogg på kvällen. -När det är kalas för din son!? tjöt sambon. Tydligen är det andra regler dessa kvällar, något som var en nyhet för mig. Ja ja, jag har ett par dagar på mig att mjuka upp henne. Klart vi ska ha en grogg!

Stackars Krif, ska de till och med åka ur div 2? Jag hyser inte mycket känslor för Kallinge men visst är det tråkigt att se dem skämma ut sig på detta viset. Det var ju snack om satsning mot ettan inför säsongen och nu ligger man på kvalplats neråt.
Hoppas faktiskt de klarar sig kvar men det ser tufft ut, 0-2 hemma mot Osby i andra perioden ikväll. Janne Stentuff gråter sig nog till sömns..

Inga kommentarer: