tisdag 3 november 2009

Zzzzzzzz

Jag har aldrig gillat Chelsea, visst jag avskyr Man United men har heller inte mycket över för just Chelsea. Så när man ikväll serveras Drogba och C:o mot Atletico Madrid har jag väldigt svårt att engagera mig. Det är ungefär som de gamla damerna på mässan i lördags. De gick dit för att det delades ut gratis reklamprylar och så mycket godis de kunde äta, inte för att de var intresserade av oss. Ungefär så känner jag ikväll, det är Champions Leauge på tv och jag ser på det bara för att inte missa något. Inte för att jag bryr mig om vem som vinner, utan mest för att jag kan se det. Sjukt?

Efter att ha jagat min kompis muraren med blåslampa sen i augusti dök han idag upp här utanför. Tanken är att vi ska sätta in en braskasset i den öppna spisen så man får lite nytta av värmen från de brasor som eldas. Som det är nu så går bara värmen rätt upp genom skorstenen och man får elda i timmavis för att få murstocken varm. Med en kassett värmer man upp det lilla huset rätt kvickt och det verkade minsann som han skulle hinna få dit den innan jul. Vilken julklappp till pappa!

Förresten jag tar tillbaka det där med fotbollen, HELVETE vilken kanon av Aguero i A.Madrid.

Igår när vi satt och fikade tryckte som vanligt 7 åringen in så mycket kanelbulle i munnen så han knappt kunde tugga. Då passade jag på att säga: -Vissla nu så får du ett Wii!
Ni skulle sett sonen, han blåste och blåste med bullen i munnen men det enda som kom ut var smulorna som sprutade under hans desperata försök att få fram ett ljud. Han lyckades inte och bröt ihop, igen.. Snart har man så mycket skuldkänslor att man nästan måste köpa ett Wii av ren medkänsla.

Nästa fredag är det match mot Gislaved, gud förbjude att våran Sky Bar inte håller öppet då...

3 kommentarer:

Ajax sa...

Ja det får vi verkligen hoppas att Skybaren är öppen för det lär inte bli mycket till match att titta på.

På tal om bar så var det en målvakt som nu spelar i ett POPulärt lag i sydöst som i lördags förväxlade entrén på Fox and anchor med urinoaren och fick tillbringa natten hos Farbror Blå

Limma sa...

Man behöver inte ens vara amtatörpsykolog för att förstå vem som egentligen vill ha ett Wii...

Grönvit elit sa...

Ajax:Ja är målvakten i fråga lika kass på at hitta dörrar som att mota puckar kan man lätt förstå ekvationen...

Limma: Helt allvarligt lider jag just nu sjuhelvetes kval hur jag ska göra med detta. Ska en 7 åring verkligen ha ett playstation med massa spel till och även ett Wii bara för hans kompisar har det?
Två tv-spel vid 7 års ålder? Njae...